חדשות בעולם

הקהילה החרדית בפלורידה למושל: אל תיגעו בשעון

בית הנבחרים והסנאט הצביעו בעד החוק שאמור להשאיר את שעון הקיץ פעיל כל השנה. היהודים במדינה מוחים בטענה שזמני תפילת השחרית ויציאת השבת ייפגעו בהם

  • ג' ניסן התשע"ח
שעון התחנה בתחנת הרכבת בפלורידה (צילום: shutterstock)שעון התחנה בתחנת הרכבת בפלורידה (צילום: shutterstock)
אא

הקהילה החרדית בפלורידה ביקשה בימים האחרונים מהמושל במדינה שלא לחתום על הצעת חוק שמקודמת בימים אלה ומטרתה היא להשאיר את שעון הקיץ פעיל במשך כל השנה. ראשי אגודת ישראל בפלורידה פנתה בימים האחרונים למחוקקים במדינה בטענה כי החוק יפגע בקהילה היהודית האורתודוכסית. בפלורידה טוענים כי החוק אמנם יחסוך הרבה כסף משום שיהיו שעות רבות יותר של אור, אך היהודים במקום טוענים כי לא יוכלו להתפלל לפני 08:05 בבוקר. בנוסף, טוענים בקהילה, העסקים המקומיים של חבריה ייפגעו משום שהשבת תצא בשעה מאוחרת מאוד והם לא יוכלו לפתוח את העסקים בשעות הלילה.

אתר JTA מדווח כי מי שעמד בראשם הוא הרב משה מץ, מנכ"ל אגודת ישראל במדינה, שקרא למנהיגי הקהילה היהודית וכן לתושבים המתגוררים בה לבקש מהמושל ריק סקוט לא להעביר את החוק. הצעת החוק ממתינה כעת לחתימה ובקהילה מקווים שלא תאושר סופית לאחר שבית הנבחרים והסנאט הצביעו בעד החוק, שממתין לאישור הקונגרס. 

לאחרונה קיבלו מדינות אחרות בהן מתגוררים יהודים, כמו דטרויט, קליבלנד ואינדיאנה, החלטה להשאיר את שעון הקיץ פעיל במשך כל השנה. כעת מנסים החרדים בפלורידה להתמודד עם המצב הקיים באמצעות גל מחאה, בתקווה שזה יעזור להם לשנות את מה שהסנאט קבע קודם לכן.

הקהילה היהודית בפלורידה עלתה לאחרונה לכותרות בזכות גבורתו של המורה היהודי סקוט ביגל הי"ד, שמנע בגופו הרוגים נוספים בפיגוע ההמוני בבית הספר שגבה את חייהם של 17 בני אדם בהם 14 תלמידים. באסון הכבד נהרגו בסך הכל ארבעה תלמידים יהודים. ביגל בן ה-36, כך מתברר, נפגע מהירי לאחר שפתח את דלת הכיתה כדי לאפשר לתלמידים שרצו במסדרון למצוא מחסה. כשעשה זאת, חלף היורה ניקולס קרוז על פניו של מי ששימש בבית הספר כמורה למדעי החברה וירה בו.

תגיות:פלורידהשעון קיץהקהילה החרדית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה