חדשות יהדות

למכירה: יין שהכין הרב שטיינמן זצ"ל, הש"ס של מונטיפיורי

בית מכירות מציע שלושה פריטים של הרב ובהם גם מכתב בחתימת ידו ומכתב ציבורי ראשון שפרסם: "הזדמנות נדירה מדמותו הנערצת של האדם הגדול בענקים". גם התלמוד הבבלי של מונטיפיורי מוצע

  • ג' ניסן התשע"ח
הייןהיין
אא

בית המכירות קינג דיוויד יקיים בשבוע הבא מכירה פומבית בה יוצע בקבוק יין שהכין הרב אהרון לייב שטיינמן זצ"ל, מכתב שלם שכתב וכן הש"ס של מונטיפיורי. 

הרב שטיינמן, שהתפרסם גם בזכות מידותיו, הענווה שלו והשקדנות בלימוד התורה, ביקש לא לעשות לכבודו דבר מיוחד בהלוויה ולא לכתוב שום תואר כבוד על מצבתו. כעת יוצעו שלושה פריטים מיוחדים השייכים לו: המכתב הציבורי הראשון שפרסם, בענייני השעה; בקבוק ובו יין שהכין בידיו; וכן מכתב שלם בכתב ידו ובחתימתו. "פריטים אלו מעניקים לנו הזדמנות נדירה של זיכרון מדמותו הנערצת של האדם הגדול בענקים", נכתב. 

משה מונטיפיורי הוא האיש שביסס את המפעל האדיר של יישוב ארץ ישראל. בכמה מהמסכתות מופיע תו ספר מעוטר ומפואר של משה מונטיפיורי, עם סמל המשפחה, ובראש הדגל המתנוסס מופיע הכיתוב: "ירושלם" – מוקד חייו. פריטים ספורים בלבד נותרו ממשה מונטיפיורי. הפריט המשמעותי הוא התלמוד הבבלי – יסודה ותמציתה של תורת ישראל, אשר ממנה ינקה פעילותו. למעלה ממאה שנים חי משה מונטיפיורי, ואת כל ימיו הקדיש כליל לטובת העם היהודי. הוא קנה לו שם עולם בפעולותיו הכבירות לטובת עם ישראל על כל פזוריו: באירופה, באסיה, באפריקה, ובמיוחד למען הישוב היהודי המתחדש בארץ ישראל. 

בנוסף, בית המכירות הכריז על מכירת ההגדה הנדירה בעולם: הראשונה שנכתבה בשפה האנגלית. בתיאור המוצר נכתב כי "בתחום ההגדות מצויה הגדה נוספת, מודפסת, כנראה הנדירה ביותר בעולם: ההגדה האנגלית הראשונה בעולם, תרתי משמע: ההגדה הראשונה שנדפסה באנגליה, וגם ההגדה הראשונה בעולם שנדפסה באנגלית. באותם ימים (בשנת 1770) היה בכך חידוש של ממש. כמובן מאז ועד היום נדפסה ההגדה בעשרות רבות של מהדורות באנגלית, שפתם העיקרית של רבבות יהודים. בתחום של כתבי היד ישנם חיבורים וקונטרסים חשובים מאת מרנן גדולי הדורות, בהם תשובה הלכתית בכתב יד קודשו של רבינו עקיבא איגר זצ"ל (עם שינויים מהנדפס); קונטרס שלם בכתב יד קודשו של מרן ה'בן איש חי'; ועוד ועוד. ישנם לפנינו גם השלמות חשובות שלא נדפסו עד היום לספרים ידועים, כך למשל הספר "אל תקרי" שחיבר גאון פוסקי אשכנז רבי יצחק דב במברגר זצ"ל מוירצבורג, אשר לפנינו העותק האישי שלו עם הוספות בכתב ידו שלא נדפסו עד היום!".

תגיות:ייןהרב שטיינמן זצוק"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה