הורים וילדים

עד כמה התינוק שלכם חמוד? התשובה מפתיעה יותר ממה שחשבתם

נכון, תינוק שנולד פניו עוד לא ממש ברורים, אך מחקר חדש מרחיק לכת, וטוען כי הם אפילו לא חמודים. הסיבה? על פי תוצאות המחקר, אנשים מתמוגגים ממתיקות התינוקות רק בגיל 6 חודשים

  • ב' ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נכון, תינוק שנולד פניו עוד לא ממש ברורים, אך מחקר חדש מרחיק לכת, וטוען כי הם אפילו לא חמודים, כיוון שעל פי תוצאות המחקר אנשים מתמוגגים ממתיקות התינוקות רק באזור גיל 6 חודשים.

מחקרים שנערכו בעבר העלו תיאוריות שונות לפיהן במהלך השנים סיגלו לעצמם התינוקות מאפיינים 'חמודים' כדוגמת לחיים שמנמנות, עיניים גדולות, וקולות קשקושים חביבים, זאת על מנת לעורר אינסטינקט מטפל ודואג בסביבתם שיבטיח את הישרדותם. אך אלו מפגינים את אותם מאפיינים חיצוניים רק סביב גיל חצי שנה.

לדברי מוביל המחקר, פרופ' טוני וולק מאוני' ברוק באונטריו קנדה בשיחה עם ה'דיילי מייל': "אנחנו רוצים שהורים ידעו שגם אם הם לא מתאהבים בתינוק שלהם מיד בעוצמה שבה חשבו שזה יכה בהם - זה נורמלי. ההיקשרות תלך ותיבנה עם הזמן".

142 מתנדבים השתתפו במחקר, להם הוצגו תמונות של 18 תינוקות אשר צולמו זמן מועט לאחר לידתם, בגיל שלושה חודשים ובגיל שישה חודשים. בהמשך נשאלו המשתתפים עד כמה היו מעוניינים לאמץ את התינוקות המופיעים בתמונות – על סמך היותם מאושרים, חמודים ובריאים, כפי שמשתקף מהתמונה, או על סמך ראיית קווי דמיון לנשאלים בעצמם. כאמור, התוצאות הראו כי בגיל 6 חודשים עוררו התינוקות את מקסימום הרגשות החיוביים.

לדברי החוקרים, מדובר בתוצאות מפתיעות, משום שהעלו סברה הפוכה ממה ששיערו בתחילה, כי ככל שתינוק קטן יותר, כך ייחשב לחמוד יותר. עוד סברו כי מבין משתתפי המחקר המבוגרים יחושו דחף חזק להגן ולטפל באותם תינוקות המצויים במצב הפגיע והרגיש ביותר אצלם, בחודשים הראשונים לחייהם.

יש לציין כי מחקר נוסף העלה ממצאים דומים - וגילה כי לתינוקות באזור גיל 7 חודשים ישנה העדפה למטפל אחד ספציפי, שבהיעדרו חשים חרדת נטישה. לדברי החוקרים, על תוצאות המחקר לגרום לעידוד הורים טריים למגע עור לעור עם תינוקות רכים, ולשלב אינטראקציות, על מנת לסייע להיקשרות יותר מהירה ומוקדמת עם הרך הנולד.

תגיות:תינוקותמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה