חדשות בארץ

אביו של זיו דאוס: "אני צריך לומר עליו קדיש?". הסב זעק: "שמע ישראל"

אלפים ליוו למנוחות את סרן זיו דאוס ז"ל, ההרוג השני בפיגוע בשומרון, ולא הותירו עין יבשה. ח"כ אופיר אקוניס קרא: "חיה דו רגילית רצחה שני חיילים באביב נעוריהם. עונש מוות למחבלים זה צו השעה". אמו: "מי יגיד לי 'אימא, ברוך השם הכול טוב?'"

  • ב' ניסן התשע"ח
בעיגול סרן זיו דאוס ז"ל (צילום: פלאש 90)בעיגול סרן זיו דאוס ז"ל (צילום: פלאש 90)
אא

פחות מיממה אחרי שהובא למנוחות סמל נתנאל קהלני ז"ל, בחלקה הצבאית בבית העלמין בחולון הובא היום (ראשון) למנוחות סרן זיו דאוס (21) שנרצח גם הוא בפיגוע הדריסה ליד מבוא דותן שבשומרון. דאוס הותיר אחריו הורים ושתי אחיות. זהו החלל הראשון של חטיבת החילוץ בפיקוד העורף שנופל בפעילות מבצעית.

"אני צריך להגיד עליו 'קדיש'? הוא צריך להגיד עליי 'קדיש'. זה נגד הטבעי. אלוקים ישמור אותך מלמעלה", ספד האב רונן. הסבא שלום דאוס זעק "שמע ישראל" ומירר בבכי יחד עם עוד אלפים שהגיעו לחלוק לחייל כבוד אחרון. נציגי הממשלה היו השרים יואב גלנט (כולנו), אופיר אקוניס (הליכוד), ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) וחבריו של החייל מיחידת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף. אקוניס אמר: "חיה דו רגלית רצחה את סרן זיו דאוס וסמל קהלני באביב נעוריהם. מי שלוקח חיים של אחרים צריך שיידע שיקחו את חייו בחזרה - עונש מוות למחבלים זהו צו השעה". לאחר סיום ההלוויה, אימו מיררה בבכי ואמרה: "מי יגיד לי עכשיו 'אימא, ברוך השם הכול טוב?'". חבריו נותרו במקום כשעה ומיררו בבכי.

יוני דאוס, דודו של הקצין, ספד גם הוא. "אל תספרו לי עליו בלשון עבר, אל תאמרו 'הוא הלך ולא חזר'. זיו, תהיה אתנו לעד. זכרך לא ימוש מאיתנו. השקט שלך, החיוך המבויש שלך, הותרת חלל רב שאותו קשה למלא, בעיקר להוריך ולאחיותיך וכמובן לסבא שלום שאותך כל כך אהב", אמר. "אומרים 'הברק לא מכה פעמיים באותו מקום' והיום אתה מצטרף לישראל - אח של סבתא ברכה". דודו יונתן סיפר כי הוא נרצח שלוש שנים בדיוק אחרי התאריך בו גויס, ב-16 במרץ 2015. "אחרי שאמא שמעה שהיה פיגוע, היא חששה וניסתה להתקשר אליו. הוא לא ענה לה. זיו היה ילד שקט, אהב את האנשים והיה צנוע. הוא עשה הכל כדי לתרום למדינה, העלה פרופיל כדי להיות קרבי ולשרת את המדינה ולבנות אותה. יש אנשים שמונעים משנאה. אנחנו מונעים מאהבה. מי שבא מאהבה ינצח".

כזכור, מחקירה הראשונית עולה כי דאוס וקהלני עמדו סמוך לעמדת פילבוקס בין מטעי זיתים לכפר יעבד, סמוך למבוא דותן. שניהם עמדו בקדמת הרכב ושני החיילים האחרים שמאושפזים כעת בבית החולים בצדו השני. המחבל זיהה את אחד הלוחמים, האיץ וסטה מהנתיב כדי לפגוע ברכב. קהלני ודאוס נהרגו במקום. המחבל ניסה להרוג גם את הלוחמים האחרים, שבנס לא נהרגו. בצה"ל העריכו כי חלפו שניות בין ניסיון הדריסה הראשון לשני. הג'יפ של המחבל נמצא באירוע כשהוא מעוך, עדות נוספת למה שאירע במקום. המחבל המחבל עלא כבהא נחקר בשב"כ. הוא אסיר ביטחוני לשעבר שהשתחרר רק באפריל האחרון. הוא הודה כי האירוע נעשה על רקע לאומני. בשב"כ לא מזהים בשלב זה מעורבים נוספים. צה"ל הגיב בליל שישי כשכוחות מהחטיבה המרחבית "מנשה" יצאו לפעילות באזור הכפר ברטעה, ממנו יצא המחבל. כוחות הביטחון ערכו מיפוי הנדסי של ביתו לצורך הריסתו.

תגיות:מחבלפיגועזיו דאוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה