חדשות בארץ

החל מהחודש הבא, שימו לב: שבוע העבודה בישראל יקוצר בשעה

הבוקר (א') אישר שר העבודה והרווחה את קיצור שבוע העבודה בישראל ל-42 שעות לכלל המשק. מעתה יחושב השכר השעתי על בסיס 182 שעות לחודש, ללא כל פגיעה בשכר החודשי. " יש להמשיך את המגמה לקיצור נוסף", לדברי השר כץ

  • ב' ניסן התשע"ח
(צילום ארכיון: דוברות ההסתדרות)(צילום ארכיון: דוברות ההסתדרות)
אא

הבוקר (א') חתם שר העבודה והרווחה, חיים כץ, על צו הרחבה בנוגע להחלת קיצור שעות העבודה השבועיות בישראל ל-42 שעות לכלל המשק, זאת כהמשך להסכמות עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסקורן ושר האוצר, משה כחלון.

השינוי ייכנס לתוקפו כבר מתחילת החודש הקרוב (1 לאפריל). שבוע העבודה יתקצר ל-42 שעות, ללא פגיעה בשכר החודשי. כעת השכר השעתי יחושב על פי 182 שעות לחודש, ולא 186 כפי שהיה עד כה.

עפ"י הודעת דובר ההסתדרות: "משמעות המהלך היא העלאת התעריף השעתי והגדלת ערך השעה לעובדים משכר המינימום. בזכות השינוי הנוכחי, הישראלים יעבדו 50 שעות פחות בכל שנה קלנדרית, וזאת כאמור ללא הפחתה בשכרם".

לדברי השר כץ: "מדובר במהלך מבורך של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לטובת העובדים במשק. יש להמשיך את המגמה לקיצור נוסף".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן מסר: "השינוי שממנו ייהנה כל ציבור העובדים, מהווה עדות נוספת לכך שעבודה מאורגנת מצמצמת פערים חברתיים. לדברי ניסנקורן, "המהלך מקדם את האיזון הראוי בין עבודה לפנאי, וזהו צעד חשוב ראשון בדרך ליעד: להביא לכך ששבוע העבודה בישראל יעמוד על 40 שעות בלבד".

תגיות:הסתדרותעבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה