חדשות בארץ

משבר פוליטי? חקירות? הליכוד עם 39 מנדטים

סקר חדש קובע כי המפלגה בראשות נתניהו ממשיכה להוביל. יש עתיד שניה, המחנה הציוני ממשיכה לצנוח עם עשרה בלבד. וגם: יהדות התורה עוברת את הבית היהודי

  • ב' ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משבר פוליטי? חקירות של ראש הממשלה? מפלגת הליכוד ממשיכה לזנק בסקרים וזוכה ל־39 מנדטים, כך עולה מתוך סקר פנימי שערכה המפלגה באמצעות מכון הסקרים גיאוקרטוגרפיה. מי שהפתיעה בסקר היא המפלגה בראשות ח"כ אורלי לוי־אבקסיס שקיבלה שבעה מנדטים. עוד בסקר: ישראל ביתנו עם חמישה מנדטים. על פי תוצאות הבחירות, שהתפרסמו ב"ישראל היום", הן עדיין מבטיחות את המשך כהונתו של בנימין נתניהו בראשות הממשלה, משום שהקואליציה קיבלה בסקר 66 מנדטים. אם לוי תצטרף אליו, הקואליציה אפילו תלך ותגדל.

לפי הסקר, המפלגה השניה בגודלה היא "יש עתיד" עם 20 מנדטים. המפלגה השלישית היא המחנה הציוני שזוכה לעשרה מנדטים בלבד, כמו הרשימה המשותפת. יהדות התורה של יעקב ליצמן עם תשעה מנדטים, הבית היהודי עם שמונה בלבד, מרץ עם שבעה, כולנו עם חמישה וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן גם היא עם חמישה מנדטים בלבד. בסקר הזה, בניגוד לסקרים האחרונים, ש"ס לא עברה את אחוז החסימה.

כזכור, רק בתחילת השבוע פורסם סקר אחר של חברת החדשות, שקבע כי לו הבחירות היו מתקיימות היום מפלגת הליכוד הייתה מנצחת בפער גדול. על פי נתוני הסקר, לו היו הבחירות נערכות היום, ה'ליכוד' בראשות נתניהו היה מקבל 30 מנדטים (זאת לעומת הסקר הקודם בו קיבל 26 מנדטים). לאחר מכן 'יש עתיד' שמקבלת 21 מנדטים (לעומת 22 בסקר קודם). 13 מנדטים מקבל 'המחנה הציוני' בראשות אבי גבאי וציפי לבני, בעוד הבית היהודי עם 11 מנדטים. ש"ס קיבלה ארבעה מנדטים – על סף אחוז החסימה.

בחדשות 10 פורסם לאחרונה סקר בעקבות פרסום פרשת 4000. על פי התוצאות, לו היו הבחירות נערכות לפני פחות מחודש, הייתה מפלגת הליכוד הגדולה ביותר עם 27 מנדטים. יש עתיד שניה עם 23, המחנה הציוני עם 15, הרשימה המשותפת עם 12, הבית היהודי 10, כולנו 8, מרץ 7, ישראל ביתנו 7, יהדות התורה 6 וש"ס עם 5 מנדטים. בערוץ 2 פורסם סקר של מנו גבע וד"ר מינה צמח. על פי התוצאות, 50 אחוז חושבים שעל נתניהו להתפטר, לעומת 33 אחוז שטוענים כי עליו להישאר בתפקידו. 42 אחוז חושבים שיש לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות. 36 אחוז מתנגדים להקדמת הבחירות.

תגיות:בחירותחקירהנתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה