נפלאות הבריאה

ברוכים הבאים לעיר העתיד

נפתח את מסענו בנפלאותיה של חידת היקום בסקירת התופעה המדהימה של 'עיר העתיד'. תחילה, הקדמה קצרה

אא

בעבר, נבנו ערים באמצעות בניה פרטית וציבורית ללא קשר מתוכנן בין מבנה למבנה, כאשר מכלול הבתים והמבנים השונים יוצרים את העיר. כך היה מקובל במשך אלפי שנים, עד העידן המודרני כאשר ממשלות רבות הגיעו למסקנה כי אין להרשות עוד חוסר סדר ואנדרלמוסיה בבניין הערים. אלא, כל עיר חדשה העומדת להיבנות תתוכנן מראש על כל רחובותיה, בתיה ומבניה הציבוריים.

לשם כך במדינות המתקדמות מושקע כיום הון עתק בתכנון ערים חדשות. והתוצאה - מרהיבת עין. ועתה נתאר לעצמנו את עיר העתיד, הבנויה במערך טכנולוגי עתיר ידע: קוטר העיר, כעשר קילומטר. את העיר מקיפה חומת ענק אלקטרונית ובה מיליוני(!) פתחים המבוקרים על ידי חיישנים.
 
באמצעות חיישנים אלה נפתחים הפתחים או נסגרים בפני חומרי גלם שונים המגיעים אל העיר, והכל על פי המידע המתקבל ממרכז הבקרה. אם יש צורך בחומר מסוים בכמות מסוימת, ישאירו החיישנים את הפתחים הרלוונטיים פתוחים עד כניסת הכמות הנדרשת בדיוק(!) ומיד יסגרו את השער בפני השאר.
 
חומר שהגיע לאחד ממיליוני הפתחים ואינו נדרש על ידי מרכז הבקרה, לא יכנס בשום אופן! כל החומר הנכנס נע במסלול מדויק המוביל אותו לאותו אולם הזקוק לו לשם הייצור. אותם חיישנים גם פותחים את מיליוני השערים בפני חומרי פסולת המגיעים אליהם מבפנים על גבי סרט נע, ומאפשרים להם לצאת החוצה. בדיוק במרכז העיר ניצב אולם מיוחד, עגול וענק, שקוטרו כקילומטר. אולם זה שמור מכל משמר, משום שבו נמצאים ומאוחסנים כל הסודות הטכנולוגיים המפעילים את העיר על מגוון מפעלי התעשיה המתקדמת שלה.
 
המידע שמור בשורות מסודרות של סלילים המכילים מיליארדי(!) סימנים וקודים. מידע זה נקרא בדייקנות מרובה על ידי אין ספור רובוטים הפועלים בצייתנות מוחלטת בהתאם להוראות. העיר עצמה מכילה:  אולמות רבים ובהם מיכשור משוכלל המייצר פריטים יקרים מחומרים שונים. 
 
מרכזי הרכבה המקבלים את הפריטים המיוצרים באולמות השונים, ומרכיבים אותם יחד. את האולמות והמרכזים הללו מחברים אין ספור רחובות, שבילים ופרוזדורים המתוכננים בסדר מופתי, וכל חומר או פריט הנדרש במקום כלשהוא מועבר מיד בדרכים אלו בתוכם על גבי סרט נע ללא תקלות וללא מגע יד אדם.
 
הכל פועל אוטומטית לפי הסימנים והקודים הנקראים על ידי הרובוטים שבמרכז הבקרה המוזכר לעיל, וההוראות הנדרשות מועברות על ידם ישירות לכל האולמות, המרכזים ומערכות השינוע שבפרוזדורים באמצעות מערכת תקשורת פנימית משוכללת ביותר. במבט ממעוף הציפור היינו רואים מערכת מתוכננת של אולמות ובניינים המאורגנים על פי סדר מדהים בדיוקו וביופיו.
 
ברחובות בעיר זורמת תנועה מתואמת להפליא של אין ספור מערכות שינוע והובלה, המחוברים לאין ספור הפרוזדורים, האולמות ומרכזי ההרכבה, ומובילים מהם ואליהם המוני חומרים ופריטים שונים. כאשר כל המערכות המורכבות הללו מופעלות בו-זמנית בתיאום מדהים ביניהן על ידי מרכז הבקרה שבאולם הענק אשר בלב העיר.
 
ואם לא סיימנו להתפעל מהיכולת הטכנולוגית המופלאה של עיר העתיד הנה הידיעה המרעישה ביותר (החזק בכיסא היטב, קורא יקר...): העיר עצמה על כל אולמותיה, מתקניה, חומותיה, ומערכותיה המתקדמות, מחוברת למערכת חכמה הנמצאת במרכז הבקרה ובה תוכנה מיוחדת, אשר בכוחה - בשילוב טכנולוגיה מתקדמת ביותר - לשכפל את הכל אוטומטית בעת הצורך, והרי עיר נוספת, חדשה, על כל פלאיה! אכן, אילו תגיע האנושות לקדמה טכנולוגית כה גבוהה, יהיה זה ציון דרך היסטורי שבודאי יוגדר לא פחות מאשר הגשמתו של ספר מדע בדיוני על ידי המדע המודרני.
 
אך, האמנם? האם ידוע לנו כי מודל כזה קיים מאז נוצרו החיים הראשונים בעולם על ידי בורא היקום? 'עיר העתיד' הזו נמצאת בתוך כל תא ותא של כל בעל חיים. כדי לגלות את העיר הנפלאה הזו, עלינו בסך הכל לקחת מן החי תא בודד שגודלו פחות ממאית המילימטר(!) ולהביט בו בהגדלה עצומה. אם נגדיל אותו פי אלף מליון נגלה את העיר המדהימה המתוארת לעיל, בקוטר עשר קילומטר.
 
(להמחשת הדברים: ''להגדיל תא פי אלף מיליון'' משמעותו כמו להניח מליון תאים זה בסמוך לזה, ולאחר שקיבלנו את תוצאת מליון התאים, נניח בסמוך להם עוד תשע מאות ותשעים ותשע(!) קבוצות כאלה של מליון תאים. התוצאה שנקבל היא גודלו של תא בודד שהוגדל פי אלף מליון. רק המחשה כזו תסייע לנו לתפוס בשכלנו כראוי את עוצמת הפרטים שהוזכרו לעיל.
תגיות:פלאי הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה