חדשות כלכלה

בקרוב: הסוף לתשלומים הקבועים בחשבונות החשמל והגז שלכם

החברות גובות מיליוני שקלים מהלקוחות מדי שנה עבור סעיף של "חיוב קבוע". שר הכלכלה אלי כהן חתם על חוק שאמור לבלום את התופעה: "הפכו את אותם תשלומים למעין קופה קטנה. אין בגינם שום שירות

  • כ"ז אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מאיתנו פותחים את חשבון החשמל והגז ושואלים את עצמם מהו הסעיף "חיוב קבוע" שגובה מאיתנו עשרות או מאות שקלים בשנה. החל מעוד חמישה חודשים, התופעה הזאת אמורה להיבלם. על פי הפרסום בחברת החדשות, שר הכלכלה אלי כהן חתם על החוק שקידם חבר הכנסת איתן כבל מהמחנה הציוני. כבל קידם את המהלך כדי להגן על הצרכנים מתשלומים מיותרים.

החיוב הקבוע נגבה בנוסף לתשלום הרגיל על הצריכה. עד היום אף אחד לא ממש מבין מדוע החברות גובות אותו מאיתנו ללא הצדקה. החשבון שמגיע לעשרות שקלים בשנה בכל חשבון מגיע למיליוני שקלים עבור כלל הצרכנים. על פי הצו שנחתם, חברות יצטרכו לספק הצדקה לכל סעיף בחשבון החודשי של הלקוחות, אחרת הסעיף יפסל. המשמעות: אם חברות ירצו לגבות את הכסף, הגובה יידרש לתת הסברים אחרת או שהתשלום יבוטל.

"חלק מהחברות הפכו את אותם תשלומים קבועים למעין קופה קטנה", אמר שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן בכתבה. "לבוא ולהוציא כסף מהאזרחים, שבחלק גדול מהמקרים אין בגין אותם תשלומים שום שירות. לכן המהלך הזה נועד לבוא ולהגיע למצב שבו אם אין תמורה - אין תשלום".

תגיות:חשבונותחשמלגז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה