חדשות בארץ

גפני עקץ את לפיד. דרעי: "אפשרנו לבני הישיבות לשקוד על תלמודם"

יו"ר "יש עתיד" מתח ביקורת על חוק הגיוס, הח"כ מיהדות התורה תקף: "ממליץ למי ששירת ב'במחנה' לא לדבר על למסור נפש בצבא". שר הפנים חגג וגם ח"כ אייכלר הצטרף: "ראש הממשלה עמד מול ניסיונות ליברמן לרוץ לבחירות על שנאת חרדים". כל התגובות לחוק שאושר הלילה

  • כ"ז אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

"אמרתי אתמול שאעשה מאמץ עליון אחרון למנוע בחירות ואמשיך לקיים את הממשלה הטובה ביותר בראשותי. הממשלה שמביאה הישגים אדירים למדינת ישראל. הבטחתי וקיימתי". כך אמר הלילה ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר אישור חוק הגיוס שהוביל לסיום המשבר ולהחלטה שלא להקדים את הבחירות. "חברי לקואליציה גילו אחריות כדי שנוכל להמשיך להוביל בנחישות ובהצלחה את מדינת ישראל בביטחון, בחברה ובכלכלה", הוסיף ראש הממשלה.

מי שנשמעו מאוד מרוצים מאישור החוק הם כמובן ראשי המפלגות החרדיות. "אני שמח שהתיקון שהבאנו לחוק תורתו אומנותו אושר הערב ברוב גדול", אמר שר הפנים אריה דרעי והוסיף: "כפי שאמרתי מתחילת הדרך, מדובר בהמשך ההסדר הקיים בו אנו מאפשרים לבני הישיבות לשקוד על תלמודם", הדגיש דרעי, "צר לי שגורמים מסוימים ניסו לעשות על גביו הון פוליטי ולחולל משבר מיותר. אני מברך את שותפיי לקואליציה שגילו אחריות ברגע האמת כדי לאפשר לממשלה החברתית הטובה הזו להמשיך ולפעול למען כלל הציבור".

מי שיצא כמובן נגד החוק הוא יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שאמר: "איפה כתוב בתורה שמותר לשלוח אנשים להיהרג בשבילך? תתביישו לכם. אתם זורקים את החיילים מתחת לגלגלי האוטובוס הפוליטי שלכם". מי שרתח על דבריו היה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שתקף אותו. "התרגשתי לראות שרוב כל כך גדול תמך בחוק שיאפשר לבחורי ישיבה להמשיך ללמוד, ממליץ ללפיד ששירת ב'במחנה' לא לדבר על למסור נפש בצבא", אמר גפני. חבר מפלגתו ח"כ אורי מקלב אמר כי ההחלטה לא ללכת לבחירות "נותנת סיכוי טוב ואופק חיובי להמשך אישור סופי של חוק הגיוס, כמתכונת של חוק זה, ושהכנתו תחל כבר כעת. החוק במתכונתו הסופית יובא לידי ביטוי ובהסכמה עם פתיחת מושב הקיץ".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר: "צעד ראשון, אבל חשוב מאין כמותו. אני שמח לראות שהקואליציה השכילה לנהוג על פי השכל הישר; לקיים את ההתחייבות למפלגות החרדיות, ולתקן את העוול שנגרם על ידי שלטון הבג"ץ שפסל את החוק הקודם. מיד בפתיחת מושב הקיץ נדאג לסיים את הליכי החקיקה כדי שנוכל להגיע לתאריך שנקבע על ידי בג"ץ עם חוק חדש". על נתניהו אמר: "ראש הממשלה גילה אחריות כשעמד מול הניסיונות של ליברמן להפיל את הממשלה ולרוץ לבחירות על שנאת חרדים ולומדי התורה. בליכוד הבינו הלילה שוב, לא היו, ולא יהיו, שותפות טובות יותר מהמפלגות החרדיות. השותפות הזו תמשיך למען טובת אזרחי ישראל בכלל והמגזר החרדי בפרט עד למועד סיום הקדנציה כפי שנקבע מראש". בדומה לגפני, גם אייכלר תקף את לפיד כשאמר: "משפט אחד על יאיר לפיד שעמד הערב במליאה ודיבר בפאתוס על חשיבות השירות הצבאי כשמירה על העם: מסירות הנפש שלו ב'במחנה' כבר נודעה בשערים. הוא ימשיך להסית, לשסות ולשקר. ההיסטוריה של עמנו התמודדה עם צרות גדולות ממנו, אם כי מגוחכות הרבה פחות".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן ציין כי: "מילה זו מילה! המתווה עליו עמדנו לכל אורך הדרך התקבל במלואו. ‫ישראל ביתנו תצביע נגד ‫2. עד לתחילת מושב הקיץ יגבש הצוות המקצועי במשרד הביטחון את הצעת החוק, שעל בסיסה תגובש הצעת חוק ממשלתית. ‫3. החקיקה בנושא דת ומדינה תוקפא. נמשיך לעמוד על שמירת הסטטוס קוו".

תגיות:גפנילפידבני ישיבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה