חדשות בעולם

נמצא הפתק בבקבוק העתיק בעולם. לא תאמינו מה היה בתוכו

מכוניתם של בני זוג מאוסטרליה שקעה בחול סמוך לחוף הים. הם מצאו בקבוק וחשבו ש"ייראה טוב על מדף הספרים" שלהם. כשהגיעו הביתה הבינו: מצאנו חתיכת היסטוריה

  • כ"א אדר התשע"ח
(אילוסטרציה, צילום: shutterstock)(אילוסטרציה, צילום: shutterstock)
אא

חוף הים האוסטרלי זימן לזוג האוסטרלי הפתעה שלא ציפו לה. טוניה וקים אילמן מצא את הפתק העתיק בעולם בתוך בקבוק שנמצא במערב המדינה. רשת BBC הבריטית מדווחת כי השניים היו בטוחים שהבקבוק האותנטי "ייראה טוב על מדף הספרים שלנו", אך כשהגיעו הביתה לא האמינו למה שנמצא בתוכו. בחודש ינואר האחרון, כך דווח, מצאה האשה בקבוק ג'ין בן 132 שנה בדיונות שליד האי וודג'. בעלה קים סיפר בראיון לרשת החדשות כי היא חשבה שמדובר בזבל אך הרימה אותו בגלל כיתוב מיוחד שהיה עליו.

בני הזוג אילמן נסעו במכונית בחוף שנמצא צפונית לאי וודג', עד שמכוניתם שקעה בחול. הם החליטו לטייל באזור עם חברים עד שימצאו פתרון לעניין, ואז נמצא הבקבוקבתוך הבקבוק מצאה האשה גליל נייר שהודפס בגרמנית. מתברר כי הבקבוק נשאר בשלמותו מאז ה-12 ביוני 1886. מוזיאון מערב אוסטרליה טעו כי הפתק אכן אותנטי. "זה היה מזל מוחלט. לא יהיה לי דבר טוב יותר מזה", אמר הבעל. בכתבה התראיין רוס אנדרסון, עוזר האוצר במוזיאון מערב אוסטרליה. הוא טען כי הבקבוק הושלך ב-1886 מסיפון הספינה הגרמנית "פאולה" בעת שחצתה את האוקיינוס ההודי, מרחק של 950 קילומטרים מהחוף האוסטרלי. מתברר כי ספינות גרמניות ערכו ניסוי בן 69 שנה. הם השליכו אלפי בקבוקים לים כדי לעקוב אחר זרמי האוקיינוס, כשהבקבוקים סימנו את התאריך ושם הסירה. הדבר עזר בסופו של דבר לגלות בדיוק מהו מקור הבקבוק.

כאמור, בני הזוג החליטו להביא את הבקבוק לביתם כדי להציב אותו על מדף הספרים. אחרי שהגיעו הביתה הבינו כי מדובר בבקבוק מיוחד. החקירה הקצרה הובילה את בני הזוג למסקנה כי בידיהם הבקבוק העתיק בעולם.

אגב, בשנת 2014 העלה ברשתו צוות בספינת דיג ששטה מול חופי צפון גרמניה בקבוק ובו פתק, שנחשב אז לבקבוק העתיק בעולם. הבקבוק הושלך לים על ידי דייג גרמני בשם ריכרד פלאץ ב-17 במאי 1913. זה קרה שנה לפני פרוץ מלחמת העולם הראשונה בה הוא נהרג.

תגיות:אוסטרליהפתקבקבוק עתיק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה