כתבות מגזין

הספורטאי בן ה-16 מרגש: "ויתרתי על אליפות הארץ, למען השבת"

הראל ציון היה אמור להשתתף בתחרות אגרוף לבני נוער, בה ייבחר אלוף הארץ. רגע לפני קיומה הוא ביטל את השתתפותו, בשל העובדה שנערכה בשבת. "אני רוצה להיות כמו עומר אדם, שלא מופיע בשבת", הוא מסביר

אא

כל ספורטאי יודע כי הדרך להשגת אליפות היא קשה ומפרכת. כל ספורטאי גם יודע שכאשר מציעים לו להשתתף בתחרות בה ייבחר אלוף הארץ, זוהי הצעה מחמיאה ביותר שאסור להחמיץ אותה. אבל מה עושים כאשר התחרות הזו נערכת בשבת?

הסוגיה הקשה הזו הוצבה בשבוע שעבר לפני הראל ציון, נער בן 16 המתגורר בירושלים. הראל הוא ספורטאי מצטיין העוסק בענפי הספורט השונים כבר מאז שהיה ילד קטן. הוא השתתף בתחרויות מובילות של טניס וג'ודו, ובמשך השנה וחצי האחרונות הוא עוסק באגרוף.

"לפני בערך שבועיים המאמן שלי החליט שהוא שולח אותי לתחרות אגרוף ארצית שבסופה נבחר אלוף הארץ", מספר הראל, "זו הייתה הצעה מאוד מחמיאה, היה ברור לי שאשתתף בה, עד הרגע שנודע לי שהתחרות נערכת בשבת..."

 

ההחלטה: לא מוותר על השבת

הראל מדגיש שהוא מגיע ממשפחה דתית ולרגע לא עלה בדעתו לחלל את השבת בשביל התחרות. "אבל בהתחלה חשבתי שאולי תהיה אפשרות להשתתף בתחרות בלי לחלל את השבת. החלטתי להתקשר לרב שלי, שאני בכל שבוע שומע אצלו שיעורי תורה. שאלתי אותו מה לעשות והוא הציע לי בשלב ראשון לנסות לדחות את התחרות. התקשרתי למאמן והוא אמר שזה בלתי אפשרי. אבל הוא הציע שמכיוון שהתחרות נערכת בנצרת ויש בית מלון קרוב, אז יהיה אפשר לארגן לי חדר בבית המלון. כך לא אצטרך לנסוע ברכב".

הראל מציין כי במחשבה ראשונה הרעיון היה נשמע לו הגיוני. "החלטתי להתקשר לרב שלי ולשאול אותו אם זה מותר. הרב אמר שהוא לא יודע והוא יברר אצל כמה רבנים גדולים ויחזור אליי בהמשך היום. סיימתי את השיחה והרגשתי לא טוב עם עצמי. התיישבתי בצד במשך חצי דקה או קצת יותר, וחשבתי למה בעצם הגעתי לפה ואיך אני רוצה להמשיך עם זה. אז נכון, אני ספורטאי ורוצה להצליח בענף האגרוף, אבל אני לא רוצה לייצג רק את הספורט שיש בי, אלא גם את העקרונות שלי. אחרי דקה התקשרתי לרב והודעתי לו: 'אין צורך לברר עבורי את התשובה, אני לא משתתף בתחרות'".

הראל נשמע נחרץ בדעתו. מדהים לשמוע את המילים האלו מילד כה צעיר, בן 16 בסך הכל. כשאנו שואלים את הראל אם הוא הרגיש תחושת החמצה, הוא משיב בכנות: "כן. ברור שיש פה תחושה של הקרבה גדולה, אבל אני לרגע לא מתחרט. שבת היא מקור הברכה, ברור לי שאני לא מפסיד מזה כלום".

 

כמו עומר אדם

השבת חלפה ועברה, גם התחרות כבר הסתיימה. הראל הספיק לגלות שהוא לא ויתר רק על התחרות הארצית, אלא גם על ההזדמנות להשתתף בתחרות העולמית. "כי רק אחרי שאתה מוגדר כאלוף הארץ אתה רשאי להשתתף בתחרות העולמית", הוא מסביר.

זהו ויתור ענק. מה נתן לך את הכוח לכך?

"זה באמת ויתור גדול, אבל את הכוח קיבלתי מהרב שלי, הרב אלעד גרין. כבר שנים שאני מגיע לשיעורי תורה שהוא מוסר. והאמת, קיבלתי את ההשראה גם מעומר אדם. שמעתי על כך שהוא מקפיד לא להופיע בשבתות והרגשתי שאני רוצה להיות כמוהו".

הראל מדגיש כי הוא לרגע אינו מצטער על ההחלטה שקיבל, אך לדעתו נעשה בישראל עוול גדול לספורטאים שומרי מצוות. "יש תחרויות וקרבות שבאופן קבוע מתקיימים בשבת. נוצר מצב בו בחור דתי שרוצה להתמודד צריך לבחור בין להיות ספורטאי לבין לשמור על הדת ועל ההלכה. זה כל כך מקומם, מוכרחים לשנות את זה".

תגיות:שמירת שבתספורטאיהראל ציון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה