חדשות בארץ

דרמה בתיק? חפץ העיד נגד ארבעה בכירים מהליכוד, בניהם שני שרים

יועץ התקשורת העיד במסגרת תפקידו כעד מדינה על התנהלות המעלה חשד לפלילים לכאורה, זאת במסגרת פעילות הבכירים במשרדי הבריאות והגנת הסביבה. על פי הדיווח, הם עשו זאת תוך ניגוד עניינים מהותי. העדות תשפיע על החלטת היועמ"ש?

  • כ"א אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

יועץ התקשורת לשעבר של ראש הממשלה, ניר חפץ, העיד במסגרת תפקידו כעד מדינה נגד ארבעה בכירים בסיעת הליכוד. ב"ידיעות אחרונות" פורסם כי חפץ מסר בחקירתו בלהב 433 כי שניים מתוך הארבעה הם שרים מכהנים, שההתנהלות מולם בפרויקטים שונים במשרדי הבריאות והגנת הסביבה מעלה חשד לפלילים.

כזכור, חפץ הפך לעד מדינה לאחר שהיה נתון למעצר במשך שבועיים. לא מעט הופתעו מהמהלך משום שחפץ נחשב לאדם שנהג להגן על משפחת נתניהו וכן משום שהמשטרה כבר גייסה עד מדינה אחד בפרשה - שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר. חפץ קיבל חיסיון מלא תמורת החתימה על ההסכם. הוא לא יישלח לכלא ולא יספוג קנס. על פי הפרסום, החוקרים התעניינו בעיקר במידע שיכול להפליל את ראש הממשלה, אבל ביקשו לדעת אם חפץ יודע על נושאים אחרים הקשורים לעיסוקיו כיועץ תקשורת. עוד פורסם, כי בראשי הפרקים שמסר חפץ נטען כי העבודות מול אותם בכירים בוצעו תוך הימצאות בניגוד עניינים מהותי, ניצול לרעה של נושאי משרה ומתן העדפה פסולה. כמו כן, מדובר היה בסוגיות הקשורות לרגולציה במערכת הבריאות, לנושאי נדל"ן שונים ולנושא "נפיץ" שקשור לאיכות הסביבה ונמצא עדיין במרכז סדר היום הציבורי. המידע, אפשרות שחפץ יעיד נגד בכירים אחרים, הועבר לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה. לחוקרים ניתן אור ירוק לגבות את העדות מחפץ בנושאים האלה ורק לאחר מכן יועבר החומר לעיוני של היועץ המשפטי. 

אתמול פורסם באתר וואלה כי גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר בהתייחס לדברי נתניהו: "אין לנו ספק שראש הממשלה שיגר מסר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. היועמ"ש הוא זה שמאשר את עדי המדינה והוא זה שמחליט אם לגייס או לא לגייס אותם". עוד הוסיף: "המסר שהועבר ליועמ"ש על ידי ראש הממשלה היה מתוחכם. בשמיעה ראשונה זה נראה כאילו הוא מותח ביקורת על חוקרי המשטרה, אבל בעצם הוא מתכוון להעביר מסר בוטה ליועץ המשפטי, שהתיק נמצא בפתחו", הוסיף הגורם. "זו בהחלט אחת מהאמירות הקשות שהוציא ראש הממשלה, שנמצא במעמד של נחקר, נגד מערכת אכיפת החוק. יש כאן ניסיון להלך אימים על אנשי מערכת אכיפת החוק".

כזכור, משרד המשפטים הבהיר אתמול כי היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט טרם החליט האם להגיש כתבי אישום. ההבהרה מגיעה בעקבות פרסום במהדורת חדשות עשר, לפיו אמר בישיבות סגורות כי על נתניהו להתפטר. "הרינו להבהיר כי הידיעה מוכחשת לחלוטין. היועץ המשפטי לממשלה לא גיבש כל עמדה בסוגיה משפטית תיאורטית זו, וממילא לא הביע כל עמדה כזו בשום פורום. כאמור כל פרסום הטוען אחרת מוכחש לחלוטין", נמסר מהמשרד.

תגיות:ניר חפץעדותנתניהוחקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה