חדשות בעולם

יעשה עליה? נתניהו לטראמפ: אפשר לפולארד לעלות לישראל

ראש הממשלה פנה לנשיא ארצות הברית וביקש להסיר את ההגבלות שהוטלו על האסיר לשעבר עם שחרורו, זאת לרגל חגיגות ה-70 למדינה. טראמפ יאשר זאת?

  • כ"א אדר התשע"ח
יונתן פולארד (צילום מסך)יונתן פולארד (צילום מסך)
אא
בפגישה שנערכה השבוע בין ראש ממשלת ישראל לנשיא ארצות הברית, ביקש בנימין נתניהו מדונלד טראמפ לאפשר לאסיר לשעבר יונתן פולארד לעלות לישראל. על פי הפרסום ב"ישראל היום", נתניהו ביקש לבטל את התנאים המגבילים נגד פולארד.
 
מתברר כי נתניהו דרש את שחרורו של פולארד עוד לפני כחצי שנה, אולם בתחילת השבוע חזר שוב על בקשתו ונימק זאת בכך שהסרת המגבלות תאפשר לשתי המדינות לסיים את הפרק הארוך בעברן המשותף ותתקבל בשמחה בישראל לקראת חגיגות ה-70 לעצמאותה. הנושא הועבר לטיפול גורמי הביטחון בארצות הברית. בשלב זה, טראמפ עדיין לא השיב לבקשה ולא ברור האם ייענה לה.

פולארד, יהודי אמריקני שריגל לטובת ישראל, שוחרר לפני כשנתיים וחצי מהכלא לאחר 30 שנות מאסר. זה קרה בתקופת הנשיא ברק אובמה. למרות שחרורו, הוטלו עליו תנאים מגבילים במסגרתם נאסר עליו לעזוב את ניו יורק, עליו לשהות בעוצר במהלך הלילה, לשאת עליו אזיק אלקטרוני לצורך ניטור מחשבו והטלפון הנייד שלו וכמו כן אסור לו להתראיין לכלי התקשורת. 

בשנה שעברה דחה בית המשפט הפדרלי לערעורים במנהטן את בקשתו להסיר את המגבלות מעליו. בדיווח נכתב כי לטענת גורם ישראלי במידה ופולארד יגורש לישראל המגבלות ימשיכו לחול עליו , דבר שישראל הסכימה לו.
תגיות:יהונתן פולארדטראמפעליהארץ ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה