חדשות יהדות

שימו לב: רכשתם טלית לאחרונה? ייתכן והיא פסולה לברכה

בארגוני בסת"ם החרדים ובבד״צים מתריעים בפני הציבור, כי לאחרונה הגיעו לארץ טליתות מבד סינטטי מסין ומארצות המזרח. מדובר בטליתות שלדעת רוב הפוסקים פסולות לברכה

  • כ' אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בארגוני בסת"ם החרדים ובבד״צים מתריעים בפני הציבור, כי הגיעו בימים האחרונים לארץ טליתות מבד סינטטי מסין ומארצות המזרח. מדובר בטליתות שלדעת רוב הפוסקים פסולות לברכה.

כך נכתב במודעות שפורסמו: "בעת האחרונה נמכרים בחנויות תשמישי קדושה ברחבי הארץ, טליתות הפסולות לברכה לפי דעת רוב הפוסקים, מאחר והן מיוצרות מבד פוליאסטר, ניילון ומבד סינטטי, והדבר גורם לרבים לעוון, במכשול נורא של ברכה לבטלה וביטול קיום מצוות טלית וציצית כהלכתה, וכל זאת כאשר הציבור אינו מודע לכך שהבדים מורכבים מניילון ומבד סינטטי, ול"ע אינם פועלים לפי ההלכה ומתעטפים בטליתות אשר אינן כשרות לברכה".

עוד נכתב במודעות כי "הרינו להתריע בשער בת רבים ולהביא בפני הציבור את פסיקתם של גדולי הדורות, אשר קבעו כי אין לברך על הטליתות הללו וכי אין יוצאים ידי חובה בעטיפת טלית מבד פוליאסטר וסינטטי. ולדאבון כל לב, רבים רוכשים טליתות אלו, מחוסר ידיעת ההלכה על בוריה ונכשלים ל"ע".

בקרב העוסקים בתשמישי קדושה ובמלאכת הסת"ם מציינים את פסיקת "האגרות משה", הרב משה פיינשטיין זצ״ל, האומרת כי בד שעשוי מפוליאסטר אין בו חובת בציצית, כמו כן נכתב ב"ילקוט יוסף" כי בגד של 4 כנפות שעשוי מניילון יש להטיל בו ציצית, אולם לא לברך עליו כלל.

על פי המודעות שפורסמו הציבור שרוכש טליתות נקרא לבדוק ממה עשוי הבד, האם מצמר או שמא מניילון ואקרילן: ״צריך פשוט לבדוק כשקונים טלית, ולוודא שמדובר מבד צמר".

תגיות:טליתסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה