חדשות בעולם

פעילי שמאל קיצוני תקפו ישראלים בעת הרצאה בלונדון

רעולי פנים פרצו לאולם בו הרצו ישראלים, שהוזמנו על ידי מכון מחקר ימני, והפכו את המקום לזירת התקוטטות. המאבטחים התערבו. מאוחר יותר התברר: מדובר בארגון השמאל הקיצוני "אנטיפה"

  • כ' אדר התשע"ח
פעילי השמאל (צילום מסך)פעילי השמאל (צילום מסך)
אא

קבוצה של פעילי שמאל קיצוני עוררו מהומה באירוע רב משתתפים שהתקיים בקינגס קולג' באוניברסיטת קיימברידג'. הסיבה: באירוע השתתפו מרצים ישראלים. על פי דיווחים בחו"ל, רעולי פנים נכנסו לאולם והפכו את ההרצאה לזירת התקוטטות. במהלך האירועים אף הושלך רימון עשן. 

בסרטון שמתעד את התקיפה נראו קבוצת המפגינים רעולי הפנים נכנסים לאירוע במהלך ההפגנה כשהם נושאים דגלים וסמלים של ארגון "אנטיפה". מדובר בארגון שמאל המגדיר את עצמו כארגון אנטי-פשיסטי. בסופו של דבר הצליחו המאבטחים להשתלט על האירוע, אך זה קרה לאחר מאבק אלים בין הסטודנטים לחלק מהמפגינים שהסתירו את הפנים שלהם באמצעות כובעי גרב. 

הקינגס קולג' נחשב לאחד המוסדות האקדמיים שמרכיבים את האוניברסיטה היוקרתית בבריטניה. הוא נוסד בשנת 1441 על ידי המלך הנרי השישי ונחשב לאחד מהמוסדות הוותיקים בבריטניה ובעולם כולו. "10-15 אנשים לבושים כולם בשחור, עם ברדסים שחורים ומסכות פנים שחורות, זינקו מעל המחסומים והחלו להיאבק עם המאבטחים", סיפר אחד הסטודנטים שנכח באירוע ל"דיילי מייל". "ניסו לעצור אותם, אבל הם פשוט התחילו להכות אותם בפנים". 

מי שארגן את האירוע, כך על פי הדיווחים, הוא מכון "איין ראנד". מדובר במכון הנחשב לאחד ממכוני המחקר המובילים, אך הוא נחשב למי שמתייצב לצד הימני-שמרני במפה הפוליטית. המכון זוכה לביקורת רבה ובצורה עקבית על ידי ארגוני שמאל קיצונים. גם הארגון שפרץ להרצאה, "אנטיפה", נוהג לבקר אותו לעתים קרובות.

תגיות:פעילי שמאללונדוןישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה