חדשות בריאות

למה הכרחי לכבס בגד חדש? לא תאמינו מה מתחבא בו

רובנו סבורים כי בגד חדש הינו נקי ובטוח ללבישה, אולם כך הדבר למראית עין בלבד. למעשה, מומחים בתחום רפואת העור מזהירים שנים רבות מפני לבישת בגד חדש טרם כיבוסו לראשונה, והסיבה? סכנה לבריאות

  • י"ח אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רובנו סבורים כי בגד חדש הינו נקי ובטוח ללבישה, ועל כן משתמשים מידית מבלי להעביר אותו שטיפה. אולם הנקיות היא למראית עין בלבד.

למעשה, מומחים בתחום רפואת העור מזהירים שנים רבות מפני לבישת בגד חדש טרם כיבוסו לראשונה, וההיגיון מבצבץ לאטו: נכון, אתם רכשתם את הבגד, אך חשבו - כמה אנשים מדדו אותו לפניכם, ולא היה לטעמם? המשמעות היא כי על הבגד נשארו שאריות זיעה, קשקשים, תאי עור מתים ועוד. מה שמראה כי הבגד לא באמת נקי כפי שחשבנו.

יתר על כן, אין לכם שמץ מושג מי מדד את הבגד לפני. ייתכן שהמודד סובל מפטריה או כינים? לדברי דונאלד בלסיטו, המומחה לרפואת העור מהמרכז הרפואי של אוני' קולומביה, לא נדיר לגלות כי הידבקות אנשים במקרים אלו חלו בעקבות מדידת/ לבישת בגדים בלי לכבסם קודם.

במחשבה אחרת, גם אם נגיד שהבגד שקניתם נקי, (ורוב הסיכויים שהוא לא) הוא עדיין מכיל כימיקלים רעילים שעלולים לגרום לבעיות עור רבות. הדרמטולוגית, לינדסי בורדון מאוני' קולומביה, טוענת כי שטיפת הבגדים טרם לבישתם, הינה הכרחית, בפרט אם הרכישה נעשתה דרך האינטרנט: "כאשר הבגדים נשלחים, הם מגיעים עם חומרים משמרים על מנת שלא יתפתח עליהם עובש במהלך המשלוח, בייחוד אם יש לחות", הסבירה למגזין Self.

אחד הכימיקלים המצויים בבגד, פורמלהיד שרף, הדואג שהבגדים לא יתקמטו, יכול לגרום לאלרגיות, גירויים בעור וסרטן. על כן גם אם אתם לא סובלים מאלרגיות, אתם חלילה עלולים לפתח אקזמה רק דרך מגע הכימיקל על עורכם, בפרט משום שחברות רבות שמות מהחומר הרעיל כמות גבוהה מהמותרת.

כמו כן, אף החומרים המצויים בבגדים שאחראים על הצבע, כדוגמת אנילין, הם רעילים ודליקים ביותר, ויכולים לגרום בעור לתגובות קשות כשל אלו הנגרמים מהפורמלהיד.

תגיות:בגדיםכביסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה