חדשות בארץ

ריבלין: "סוגיית חוק הגיוס רגישה לעולם התורה. מכבדים את לומדיה"

נשיא המדינה על המשבר עם הסיעות החרדיות: "לא מדובר במחלוקת בין שונאי צה"ל לשונאי התורה", שגרירות גואטמלה בדרך לירושלים, וביום חמישי יש סיכוי לשרב. כל מה שצריך לדעת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

ריבלין מתייחס למשבר בחוק הגיוס: נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס אמש לאפשרות הקדמת הבחירות בעקבות המשבר בחוק הגיוס. "לא ניתן לפתור את סוגיית הגיוס בכפייה אלא רק בהסדר", אמר הנשיא והוסיף: "לא מדובר במחלוקת בין שונאי צה"ל מצד אחד לשונאי תורה בצד השני, אלא בין ישראלים שכולם גם מעריכים את צה"ל וגם מכבדים את התורה ולומדיה. השיח המתעצם ביממה האחרונה על הקדמת הבחירות על רקע חוק הגיוס נוגע בנקודה רגישה מאוד עבור החברה הישראלית, רגישה לציבור המשרתים בצה"ל, רגישה לציבור החרדי ולעולם התורה. זו לא הממשלה הראשונה שהסוגיה הנפיצה הזו מערערת את יציבותה". ח"כ משה גפני הבהיר אתמול: "נעשים דברים לא הגונים מבחינת קואליציה. אני לא רוצה בחירות, אבל אם לא יסתדר נלך לבחירות".

יחימוביץ' ביטלה דיון על פרשת בזק: יו"ר הועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ' הודיעה אמש כי בוטלה ישיבת הוועדה בעניין מחזיק השליטה בבזק, שאול אלוביץ', שהייתה אמורה להתקיים היום. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה אליה בעניין. "אני סבורה כי הכנסת היא בימת הדיון הציבורי החשובה ביותר והיא אינה יכולה להתעלם מהאירועים המרכזיים בחיי המדינה והישיבה תוכננה כך שלא תפגע בחקירה", אמרה יחימוביץ'. "היועץ, בכובעו כתובע הכללי, נתן לי סיבות מספיק טובות ומשכנעות כדי שאחליט על ביטולו של הדיון". בינתיים, יועץ התקשורת ודוברו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ניר חפץ שוחרר אתמול למעצר בית. בית משפט השלום בתל אביב שחרר גם את אלוביץ' למעצר בית.

שגרירות גואטמלה תעבור לירושלים כבר במאי: ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אתמול (ראשון) עם נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס בוושינגטון. בפגישה הודה נתניהו למוראלס על ההכרה בירושלים כבירת ישראל. מאוחר יותר הודיע הנשיא כי השגרירות תעבור לירושלים ב-16 במאי, יומיים לאחר העברת שגרירות ארצות הברית לבירה.

 

חוץ

נער יהודי הותקף בפריז לאחר התפילה: נער יהודי בן 14 הותקף על ידי חבורת צעירים בני גילו. התקיפה אירעה במהלך חג הפורים מחוץ לבית כנסת מצפון לפריז. העיתון "לה פריזיאן" מדווח כי חבורת של 15 נערים תקפה את הנער. משקפי השמש שלו נשברו והכיפה שלו נלקחה. המשטרה המקומית עצרה ארבעה נערים חשודים ומטפלת באירוע האנטישמי. מתברר כי במהלך חגיגות הפורים, הנער ואחותו שיחקו בנפצים בגן המשחקים הסמוך לפני התפילה. הנערים כינו את השניים "יהודים מלוכלכים" והמתינו עד שהנער יסיים את התפילה. לאחר מכן תקפו אותו עם מקלות. ארבעה חשודים הם ממוצא ערבי.

אחרי שלישייה, זוג בארה"ב חבק שישייה: קורטני ואריק וולדרופ ממדינת אלאבמה הביאו לאוויר העולם שלושה ילדים. מספר שנים אחרי, אחרי טיפולים לא קלים, הם החליטו להביא לעולם ילד נוסף. לאחר שהאם הרתה, בטיפול שגרתי אצל הרופא התברר כי לא מדובר בעובר אחד אלא בשישייה. השבוע החליט הזוג להציג בתמונה משותפת את השישייה שיצאה לאוויר העולם כבר בחודש דצמבר. כעת, עם תשעה ילדים בשתי לידות, אמרה האם: "זה מדהים ומשמח לגדל שישיית תינוקות בבית. החיים שלנו השתנו לנצח, אנחנו חשים מבורכים".

שגריר ישראל חוזר להצהרת כורש: שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, דיבר אתמול בועידת השדולה היהודית ואמר: כי ישראל מחויבת למנוע כל פעילות של איראן להתבסס בסוריה. "נמשיך לאכוף את הקווים האדומים שלנו בסוריה", אמר "איראן ממשיכה בתכניתה להקמת בסיסים צבאיים קבועים בסוריה, להקמת חזית טרור נוספת נגד ישראל ולבניית מפעלים לייצור נשק בסוריה ובלבנון". על העברת השגרירות לירושלים אמר: "העם היהודי זוכר את ההכרזה של המלך כורש מלפני 2,500 שנה, שאפשרה ליהודים לחזור לארץ ישראל ולבנות את בית המקדש השני. העם היהודי יזכור לעד את החלטתו של הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת הנצח של מדינת ישראל".

 

מזג האוויר

היום: עליה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בפנים הארץ. יהיה חם מהרגיל לעונה. רוחות ערות בדרום.

שלישי: הטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל לעונה, אך בצהריים יחדור אוויר קר לאזור. יהיה אביך ברוב אזורי הארץ.

רביעי: מזג האוויר יהיה נאה. שוב תחול עליה בטמפרטורות.

חמישי: חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ. ייתכן אובך.

תגיות:נשיא המדינהחוק הגיוסכותרות ב-60 שניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה