חדשות בארץ

הרב עמאר: "עד מדינה זה פסול. זאת שחיתות"

הרב הראשי של ירושלים התייחס לגיוסו של שלמה פילבר כעד מדינה בפרשת בזק. בראיון הסביר: "מעוותים את הדין, אומרים לו 'אם לא אתה נכנס לבית הסוהר' ובשבילו זה חורבן". רק השבוע הודה עד המדינה בפרשת בניזרי כי הוא "חף מפשע"

  • י"ד אדר התשע"ח
הרב עמאר (צילום: פלאש 90)הרב עמאר (צילום: פלאש 90)
אא

הרב הראשי של ירושלים, הרב שלמה-משה עמאר, דיבר אתמול על גיוסו של שלמה פילבר כעד מדינה בפרשת בזק, זאת במטרה למצוא עדויות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון לרדיו 101.5FM אמר הרב עמאר: "עד מדינה זה העד הפסול, הקלאסי, שיש בהלכה. אני חושב שגם בחוק, אני לא יודע על מה מסתמכים בחוק. אדם שיש לו נגיעה, זה כבר הפסול הכי גרוע. זה פסול בגופו מעיקרו". הרב עמאר הוסיף ואמר: ''עד מדינה זה פסול. חבל שמרבים בזמן האחרון... גורמים הרבה רעות בזה. לא זו הדרך. המלחמה בשחיתות היא חשובה מאוד אבל אסור לה ללכת בדרך לא נכונה. אפילו שהיא מלחמה חשובה, גם אותה צריך לסיים בלי שחיתות. לא הלכתית ולא חוקתית".

כשנשאל האם עד מדינה נובע מסוג של שחיתות, השיב "כן" והסביר כי "לקבל עד ולהכשיר אותו שהוא יקבל תמורה ממש שזה בנפשו הדבר. אומרים לו 'אם לא אתה נכנס לבית הסוהר' ובשבילו זה חורבן, אז הוא מוכן להעיד. זו עדות פסולה. זו עדות פסולה לגמרי מעיקרה. חבל שמקלקלים, מעוותים את הדין בזה חס ושלום".

 

מי שיכול להעיד על העדות הפסולה הוא חבר הכנסת לשעבר, שלמה בניזרי. בצל החקירות נגד ראש הממשלה והפיכת שלמה פילבר לעד מדינה, דברים שחשף לפני שלושה ימים הקבלן משה סלע באשר לעדות שנתן נגדו מטלטלים את העולם החרדי. בראיון שהעניק לעיתונאי ניב רסקין הביע סלע חרטה על מעשיו וסיפר כי בניזרי הוא "אדם חף מפשע", זאת שש שנים אחרי שבניזרי שוחרר מהכלא שם ריצה שנתיים וחצי מאסר. סלע הצהיר כי "סתם סימנו אותו בפרקליטות" וציין כי: "שלמה פילבר נמצא עכשיו בחושך, היציאה ממעצר לחדר החקירות היא יציאה מחושך לאור, ולכן כל מה שיגידו לו להגיד הוא יגיד. פילבר לא מבין לאיזה מצב יביא את עצמו ואת משפחתו. הילדים שלו ייפגעו בבית הספר ובשכונה, אשתו תסבול מזה וכשהוא יצא מהמעצר, הקהילה תקבל אותו בבוז והוא יתקשה למצוא את עצמו".

תגיות:הרב עמארעד מדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה