חדשות יהדות

רובשקין: "בכלא הכריחו אותי להוריד כיפה וציצית. סירבתי וזרקו אותי לצינוק"

האסיר המשוחרר שלום רובשקין מטיח האשמות כלפי מערכת בתי הכלא בארצות הברית. באירוע הכרת תודה לחברת הקונגרס שפעלה לשחרורו הוא סיפר: "מהלך המשפט היה מפוקפק, אבל השם איתי והחלטתי שאני ממשיך הלאה"

  • י"ב אדר התשע"ח
אא

האסיר המשוחרר שלום רובשקין מטיח האשמות נגד מערכת בתי הכלא האמריקנית. באירוע הכרת תודה לחברת הקונגרס איווט קלארק, שעשתה מאמצים רבים כדי לשחררו מהכלא ופעלה כדי להקדים את שחרורו, חשף רובשקין את הדברים שעבר במהלך שהותו שם. "עצרו אותי כי אני יהודי ואמרו לי שאם אני יהודי, דה פקטו אני לא אזרח אמריקאי", סיפר רובשקין, במהלך דיון על דרישת ארצות הברית לבצע רפורמה בבתי הכלא עבור האסירים.

"נעצרתי פעמיים. בפעם הראשונה עצרו אותי כי אני יהודי, אבל נולדתי באמריקה. השופט הפדרלי הסכים לטענה הזו ובעקבות כך ישבתי בכלא במשך 73 יום", הוא חשף. "כשזה מגיע לזכויות דת, אנשי הכלא צריכים לעשות את הדבר הנכון, ולמרבה הצער, זה לא המצב".

"בפעם השנייה הכריחו אותי להוריד את הכיפה והציצית. אמרתי להם שאני יהודי ואסור לי להוריד את זה, ואם אני מוריד אני לא יכול ללכת", המשיך לתאר. "השומר ענה לי: 'הרבה דברים הולכים להשתנות בשבילך הלילה'. הבנתי שהוא רוצה לשנות אותי ואני לא רוצה להשתנות. אני יהודי וגאה להיות יהודי. הלבישו אותי במדי הכלא כאילו אני משוגע וזרקו אותי לצינוק. זה היה רגע אפל מאוד, ומהלך המשפט היה מפוקפק מאוד, אבל השם איתי והחלטתי שאני ממשיך הלאה".

רובשקין סיפר כי מערכת הכלא האמריקנית מתעללת באסירים ממוצא אפריקני ופנה לקלארק. "את אדם עם כוח רב, עלייך להשתמש בו כדי לשנות את הטירוף הזה. שאלוהים יברך אותך".

רובשקין קיבל חנינה מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפני למעלה מחודשיים. חסיד חב"ד, 57, הורשע ב-2009 בהונאה בנקאית. נגזרו עליו 27 שנות מאסר בפועל וקנס של 31 מיליון דולר, אך בעקבות ההחלטה הוא שוחרר לביתו אחרי שמונה שנים בלבד. זוהי הפעם הראשונה שטראמפ השתמש בסמכות הזו. הבית הלבן הודיע אז כי לא מדובר בחנינה נשיאותית וההחלטה אינה מבטלת אותו מהרשעה

תגיות:כלאמצוותתפיליןשלום רובשקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה