חדשות בארץ

שבע שנים אחרי הרצח: משפחת פוגל תובעת את הרש"פ

בני המשפחה, שמשפחתם נרצחה בפיגוע באיתמר במרץ 2011, תובעת 400 מיליון שקל מהרשות ואש"ף בטענה שעודדו את הרצח ומימנו אותו. הסבירו: "עד היום המחבלים מקבלים משכורות מנופחות מהרשות. על בתי המשפט לבטא את קדושת ערך החיים"

  • י"ב אדר התשע"ח
חיים פוגל, אביו של הרב אודי פוגל הי’’ד בעיגול (צילום ארכיון: פלאש 90)חיים פוגל, אביו של הרב אודי פוגל הי’’ד בעיגול (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

בני משפחת פוגל, שמשפחתם נרצחה בפיגוע דקירה ביישוב איתמר במרץ 2011, תובעים בבית המשפט המחוזי בירושלים את הרשות הפלשתינית ואת אש"ף בטענה שהם עודדו את הרצח ומימנו אותו. סכום התביעה עומד על 400 מיליון שקל.

בידיעה שפורסם ב"ידיעות אחרונות" הסבירו בני משפחת פוגל כי: "עד לימים אלו המחבלים מקבלים משכורות מנופחות מהרשות הפלסטינית, דבר המנוגד לכל היגיון וצדק. בהגשת תביעה זו אנחנו מבקשים לשלוח מסר בשם כל מי שלב אדם לו". שני המחבלים מהכפר עוורתא הסמוך לאיתמר פרצו לבית ריק, גנבו נשק חם ופרצו לבית המשפחה שם רצחו בדקירות סכין ובירי את זוג ההורים ושלושת הילדים. כחודש אחרי הפיגוע נעצרו המחבלים, חכאן ואמג'ד עוואד, הודו ברצח ושחזרו אותו. השניים זוהו עם ארגון הטרור החזית העממית ואמנם נשלחו ל-130 שנה לכלא, אולם במשפחה תובעים כעת גם את הרשות כמי שעמדה מאחורי הפיגוע.

בנימוק העתירה נכתב: "הפסיקה קובעת כי על בתי־המשפט לבטא את קדושת ערך החיים, והיא הבחינה לשם כך בין הפיצוי הכספי שמבטא את ערך הנזק שנגרם לתובעים לעומת הפיצוי העונשי שתכליתו ביטוי לסלידת בית המשפט ממעשי הנתבעים. בשנים האחרונות אף התחדדה פסיקה זו באופן ספציפי בנוגע למעשי טרור". אליחי בן־ישי, אחיה של רותי פוגל הי"ד, אמר: "מבחינתנו התביעה מבקשת להעביר מסר, שכל אחת מן הידיים הארורות שביצעו את הטבח בבני משפחתנו האהובים לא תצא נקייה, ותשלם מחיר כבד".

עוד נכתב בעתירה: "במקרה זה בוצע במנוחים, אהוד ורות, וילדיהם יואב, אלעד והדס, מעשה טבח, מהנוראים ביותר שידעה ישראל מאז היותה למדינה, מעשה רצח במלוא מובן המילה, מעשה נפשע שכל מילה על אודותיו רק עלולה לגמדו, ואין מקרה הולם יותר להטלת פיצויים עונשיים כבדים ביותר כמקרה זה".

תגיות:פוגלרמחמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה