חדשות יהדות

מרגש: למרות הביקוש, המסעדה הידועה תפסיק פעילותה בשבת

בעלי מסעדת זכאים, מסעדה טבעונית הנחשבת פופולארית במיוחד בתל אביב, החליטו לנקוט בצעד משמעותי - להפסיק את פעילות המסעדה בשבת: "אני לא סוגרת", ריגשה בעלת המסעדה, "אני פותחת, השבת פותחת את השפע"

  • י"א אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעלי מסעדת זכאים, מסעדה טבעונית הנחשבת פופולארית במיוחד בתל אביב, החליטו לנקוט בצעד מרגש ומשמעותי: להפסיק את פעילות המסעדה בשבת. בעלי המסעדה מאמינים כי בהחלטה זו הרווח עולה על ההפסד, ועל אף שמדובר ביום העמוס והמבוקש ביותר בשבוע, הם בטוחים בהחלטתם.

קרן אור, בעלת המסעדה, הסבירה את עמדתה בשיחה עם ווינט: "הסיבה לסגירה בשבת היא אמונה אמיתית ושלמה. זה לא קרה פתאום, ועוד לפני שקניתי את המקום היה ברור לי ששישי ושבת הם מחוץ לתחום, אבל כשנכנסו למסעדה והבעלות התחלפה, ניסינו כמה שפחות לזעזע, אבל בלב ידענו שזו רק שאלה של זמן".

"כל החיים עשיתי ההפך ממה שציפו ממני ואף פעם לא הרגשתי אמיצה. עד עכשיו נשארנו פתוחים וחיללנו שבת בגלל פחד, אבל באמונה אמיתית אין פחד, ויותר טבעי ללכת עם הלב מאשר עם פחד חומרי. כל שבת היינו בדיסוננס, ועכשיו הגיע הזמן להקשיב ללב", אמרה.

"על שעון הזמן הענק של העולם כתובה רק מילה אחת - 'עכשיו', אמרה אור. "ביהדות בשבת אמורים לנוח - לא לבשל ולא להגיש. אני לא רוצה להעסיק גוים בשבת ולא להפיל אף אחד שיצטרך לחלל אותה. אני מחוברת לדת וליהדות, ומרשה לעצמי להגיד שהתפיסה שלי היא קודם כל 'ואהבת לרעך כמוך' שזה בפשט - לאהוב את מי שלידך, אבל בעומק - לאהוב את עצמי ומבחינתי האהבה הזו קשורה לטבעונות, לבריאה וליהדות".

כשנתבקשה אור להשיב מה תרצה שיאחלו לה לרגל הסגירה, ריגשה בעלת המסעדה כשאמרה: "אני לא סוגרת, אני פותחת, השבת פותחת את השפע".

תגיות:מסעדהשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה