מעניין

איך דף הנחיות פורמלי להורים, הופך להיות שיחת היום ברשתות החברתיות?

עוד סיבה לרשום את הילדים לחינוך תורני: בבתי ספר רבים בארץ ובעולם החינוך כבר פשט את הרגל עד כדי כך, שאפילו את הערכים הכי פשוטים וטריוויאליים - המורים מבקשים 'להזכיר' להורים. הפעם זה מגיע לפורטוגל, ודף שחולק להורים הצליח לעשות שמות ברשת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל הורה, במוקדם או במאוחר, שואל את עצמו היכן מתחילים תחומי האחריות של בית הספר על ילדו, והיכן הם מסתיימים. השאלה שפחות ופחות הורים שואלים את עצמם היא האם אני מספיק אחראי להעביר לילדי את הערכים האוניברסליים שבעזרתם יצליח להיות אדם טוב, ולהשתלב בצורה הטובה ביותר בחברה?

נדמה שמאז עידן הרשתות החברתיות, השאלה הזו רלוונטית מתמיד. "הורים צריכים ללמוד למתוח את הקו בין מה שנכלל בתחום אחריותם של המורים והמחנכים, לבין אחריותם שלהם כהורים", מסביר דף הנחיות של בית ספר פורטוגלי - שהפך עד מהרה לשיחת היום ברשתות החברתיות. "ברצוננו להזכיר לכם הורים יקרים שמילות קסם כגון 'שלום', 'בבקשה', 'תודה', 'אני מצטער', ו'ברוך הבא' - הילדים צריכים להתחיל ללמוד בבית ולא בבית הספר. 

"הבית הוא גם המקום שבו הילדים שלכם לומדים סדר וניקיון מהו - איך וכמה חשוב לשמור על הניקיון, לא לדבר כשהפה שלהם מלא במזון, ולהשליך לפח האשפה את הניירות של הממתק שזה עתה פתחו. הבית הוא המקום הראשון שצריך ללמד את הילד שלכם איך לארגן את חפציו, איך לטפל היטב במחברות ובספרים שלו ואיך להחזיר למקום את החפצים אחרי שימוש. 

"וכן, בבית הילדים גם לומדים כיצד להיות כנים ולספר אמת - או להפך. אם תדברו סביבם בשפת השקרים, זה מה שהם ילמדו. מכם. אם תדברו בשפה לא יפה אחד לשני, זה מה שהם ילמדו וכך הם יתנהגו לחברים שלהם בבית הספר. אם תצעקו אחד על השני ותדברו בחוסר כבוד זה לזה, זה היחס שהילד שלכם ייתן למורים ולמבוגרים ממנו - בלי טיפת כבוד אחת. 

"כאן בבית הספר לעומת זאת, אנחנו מלמדים שפה, מתמטיקה, היסטוריה, גיאוגרפיה, פיזיקה, מדעי החינוך והחברה. אנחנו רק מחזקים את החינוך שמקבלים הילדים מהוריהם, ולא להפך".

 

מסכימים?

 

 

תגיות:הוריםבית ספרחוקיםויראליילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה