חדשות בארץ

נתניהו ייחקר בסוף השבוע; דרעי: "ממשלה מפילים בבחירות, לא בהפגנות"

ראש הממשלה ייחקר בשישי במעונו בפרשת 4000 ויישאל גם על פרשת הצוללות, שר הפנים יוצא להגנתו: "אי אפשר לטלטל מדינה שלמה בשביל חקירה", והמועמד האיטלקי לפרלמנט חושף: "אני אח של ישראל". כל מה שצריך לדעת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

נתניהו ייחקר בסוף השבוע: ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר ביום שישי במסגרת פרשת תיק 4000. החקירה תתבצע במעונו בירושלים. במהלך החקירה צפוי ראש הממשלה להישאל גם על פרשת הצוללות, במסגרת תיק 3000, וכן על פרשת 1270 – ההצעה לכאורה לשופטת בדימוס הילה גרסטל לקבל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה בתמורה לסגירת התיק בפרשת המעונות. במקביל, הוארך מעצרו של אלי קמיר בחמישה ימים. היועץ האסטרטגי נעצר אתמול על ידי המשטרה בפרשת הניסיון להשפיע על מינוי גרסטל. במסגרת זו המשטרה לא האריכה את מעצרו, אך הוא נעצר במסגרת החקירות של תיק 4000.

דרעי מגן על ראש הממשלה: שר הפנים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אריה דרעי יצא אתמול להגנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון בכאן רשת ב' אמר: "העליהום התקשורתי לא משקף את המציאות. נתניהו פה בשביל להישאר. אם הוא לא לחוץ מפילבר זה אומר שהוא יודע שלא היה שם משהו שיש לו מה להילחץ ממנו. אני לא מאשים לא את מנדלבליט ולא את אלשיך, אני אומר: 'תנו להם לעשות את העבודה' שלהם ותמתינו בסבלנות". עוד הוסיף דרעי: "אי אפשר לטלטל מדינה שלמה רק בשביל חקירת משטרה. אני נמצא בקבינט ואם הייתם יודעים עם מה מתמודדים שם הייתם מבינים שלהפיל ממשלה זה להפקיר מדינה שלמה. ממשלה מפילים בבחירות, לא בהפגנות".

התחקיר גילה כי הטייס והנווט טעו: הטייס והנווט שנטשו את מטוס ה F16-שנפגע מירי נ"מ סורי טעו כשלא התגוננו כנדרש. הממצאים עלו במסגרת התחקיר של חיל האוויר שהתפרסם אמש בעקבות האירועים שקרו לפני כשבועיים בצפון. התחקיר גילה כי הטייס לא פעל כנדרש ביחס לאיום בו הוא היה מצוי. כמו כן, התכנון המקדים למבצע היה נכון והביא להשמדת המטרות שנקבעו טרם ביצוע המשימה. בנוסף, נקבע כי מערכות ההתרעה במטוס פעלו כנדרש וסיפקו מידע התרעתי בזמן.

 

חוץ

המועמד האיטלקי שתומך בישראל: הבחירות לפרלמנט באיטליה ייערכו בעוד מספר ימים, ובינתיים מנהיג ה"ליגה נורד" מתיאו סלביני מרגיש שהוא הולך לזכות בהן. עשרות אלפים התייצבו לצדו בהפגנות בכיכר המרכזית במילאנו. בסוף השבוע הוא ערך מסיבת עיתונאים והתייחס ליחס שלו לישראל. "אני חבר ואח של ישראל", אמר סלביני שביקר בארץ לפני כשנתיים, והוסיף: "אשקול מחדש תקציבי ציבור לארגונים כמו אונסק"ו, שנהנה לבקר ולתקוף מדינה כמו ישראל. אצלי זה לא יעבור".

שפל חדש לטראמפ בסקרים: 35 אחוז בלבד מהציבור האמריקני מביע תמיכה בנשיא, ירידה של חמש נקודות מהחודש הקודם. סקר של רשת CNN שפורסם מציג שיא שלילי עבור הנשיא, זאת לאחר שבינואר נרשמה עלייה באחוזי התמיכה בו. השפל נרשם גם בקרב רפובליקנים, למרות שהנשיא עדיין נותר אהוד בקרבם. 80 אחוז מהם עדיין תומכים בנשיא. לעומתם, רק 5 אחוז מהדמוקרטים ו-35 אחוז מהעצמאיים תומכים בו.

בעיראק מוציאים להורג בעקבות חברות בדאעש: בית משפט בעיראק גזר אתמול (ראשון) עונש מוות על 16 נשים טורקיות שהורשעו בהצטרפות לארגון דאעש. השופט כתב כי העונש נגזר לאחר שהוכח כי הן השתייכו לארגון הטרור. חלקן הודו במהלך הדיון כי נישאו לאנשי הארגון. אחרות הודו בסיוע לוגיסטי.

 

מזג האוויר

היום: גשמים מקומיים ברוב חלקי הארץ, ייתכנו גם סופות רעמים. בדרום ייתכן אובך.

שלישי: מעונן חלקי. עד הצהריים צפוי גשם בצפון ובמרכז. ייתכנו סופות רעמים.

רביעי: מעונן חלקית, עם עלייה קלה בטמפרטורות.

חמישי: עליה קלה נוספת בטמפרטורות.

תגיות:חקירהנתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה