חדשות יהדות

סגן שר הביטחון: "בית הכנסת העתיק ביריחו ישופץ - גם ללא אישור הפלשתינאים"

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, חשף השבוע במהלך נאום במליאת הכנסת כי בעתיד הקרוב ישופץ בית כנסת עתיק בשם 'שלום על ישראל' שנמצא ביריחו. "אם השיפוצים לא יתחילו בזמן הקרוב על ידי הצד הפשתיני, תיבחן אפשרות לנקיטת פעולות על ידי צה"ל ומשרד הביטחון"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, חשף השבוע במהלך נאום במליאת הכנסת כי בעתיד הקרוב ישופץ בית כנסת עתיק בשם 'שלום על ישראל' שנמצא ביריחו. מדובר בבית כנסת שנבנה במאה השביעית והתגלה בשנת 1939 במסגרת חפירות ארכיאולוגיות. את שמו קיבל בית הכנסת על שם כיתובי פסיפס על הרצפה, שבה הופיעו המילים 'שלם על ישראל'. 

את השיפוץ העתידי יזם הרב בן דהן על סמך העובדה שתיירים יהודים רבים מתעניינים במקום, ועם השנים הוא הפך לאתר תיירותי מבוקש. "לאור העובדה כי מדובר באתר תיירותי בשטח פלשתיני הנמצא באחריות משרד התיירות ברשות - נדרש כי השיפוץ והעבודות יבוצעו על ידי גורמי הרשות", אמר סגן השר אך סייג ואמר כי באם הרשות לא תדאג לבצע את השיפוץ, הוא ייעשה גם ללא אישורה המפורש. 

באמצעות המנהל האזרחי הוצגה הסוגיה הזו כדרישה רשמית של ישראל, מול גורמים בכירים ברשות אליהם הועברה רשימה מפורטת של השיפוצים שצריכים להיעשות בבית הכנסת. 

אחת הבעיות היותר גדולות שבן דהן נתקל בהן כעת, היא העובדה שבית הכנסת הועבר לידי הפלשתינאים במסגרת הסכמי אוסלו. "לצערנו זו עוד אחת מהטעויות הגדולות של הסכמי אוסלו, שבמסגרתם הפקירו אתרים חשובים ליהודים, בידי הרשות הפלשתינאית שאין לה כל עניין לשמור עליהם", אמר בן דהן והוסיף כי "אם השיפוצים לא יתחילו בזמן הקרוב על ידי הצד הפשתיני, תיבחן אפשרות לנקיטת פעולות על ידי צה"ל ומשרד הביטחון".

תגיות:בית כנסתשיפוץיריחו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה