חדשות בארץ

שגרירות ארה"ב תעבור לירושלים במאי: "יום גדול לישראל"

מחלקת המדינה האמריקנית אישרה כי המטרה היא להעביר את השגרירות לקראת חגיגות ה-70 למדינה. נתניהו, שחזה בחודש שעבר את המהלך וזכה להכחשה מטראמפ, חגג. אבי דיכטר: "צעד קטן לאמריקה, צעד גדול לישראל ולאנושות"

  • י' אדר התשע"ח
(צילם: פלאש 90)(צילם: פלאש 90)
אא

שגרירות ארצות הברית בירושלים תיפתח בחודש מאי הקרוב, כך אישרה בסוף השבוע מחלקת המדינה האמריקנית. בבית הלבן אישרו כי המטרה היא להעביר את השגרירות לקראת חגיגות ה-70 למדינת ישראל. בהודעה שמסר דרך שגרירות ישראל בוושינגטון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זהו יום גדול לעם ישראל. החלטה זו תהפוך את יום העצמאות ה-70 לישראל לחגיגה גדולה עוד יותר. תודה לך, הנשיא טראמפ, על מנהיגותך וידידותך". בשלב הראשון השגרירות יעבוד משרד קטן ומצומצם בשכונת ארנונה בו יעבוד השגריר ומאוחר יותר, עד סוף 2019, ייבנה משרד רשמי. בסוף השבוע פורסם כי מי שהציע את מימון בניית המבנה החדש הוא המיליארדר היהודי-אמריקני שלדון אדלסון.

כזכור, לאחרונה טען ראש הממשלה נתניהו כי השגרירות תעבור לירושלים עוד במהלך השנה הקרובה. נתניהו אמר כי "השגרירות תעבור הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים, בוודאי בטווח של שנה". נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכחיש זאת וטען כי דבריו אינם נכונים. "אנחנו מדברים על תרחישים שונים. אנחנו לא באמת מסתכלים על זה".

טראמפ התייחס בליל  שבת לנושא במהלך כינוס ארגון CPAC כשאמר: "כל מועמד לנשיאות אמר בקמפיין שלו שיכיר בירושלים ואף אחד מהם לא עשה את זה. אני אמרתי שאני עשוי לעשות את זה, אבל הופעל עליי לחץ להימנע. אבל אמרתי שחייבים ועשינו את הדבר הנכון. כל שאר הנשיאים פשוט שיקרו". דובר הרשות הפלסטינית, נביל אבו רודיינה, אמר אתמול כי "צעדים חד-צדדיים לא יתרמו להשגת שלום ואינם נותנים לגיטימציה לאף צד. צעדים כאלה, שאינם נתמכים על ידי החוק הבינלאומי, יכשילו כל מאמץ להשגת הסדר באזור ויובילו לאווירה שלילית ומזיקה".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר הגיב הלילה על העברת השגרירות ואמר: "באיחור של 70 שנה שגרירות ארה"ב תשכון בירושלים, בירת ישראל. צעד קטן לאמריקה, צעד גדול לישראל ולאנושות. נקוווה שמהלך זה יניע עוד מדינות בעולם להעביר השגרירות לירושלים. זכות ראשונים שמורה לנשיא טראמפ."

תגיות:שגרירות ארה"בירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה