חדשות יהדות

אבל כבד בעולם התורה: הגאון הגדול רבי שמואל אוירבך זצ"ל נפטר בפתאומיות

ברוך דיין האמת: הגאון הרב שמואל אוירבך זצ"ל, ראש ישיבת 'מעלות התורה', נסתלק בפתאומיות בגיל 86 לאחר שלקה בדום לב. ההלוויה תתקיים מחר בשעה 11:00, ותצא מהיכל ישיבתו, בשכונת שערי חסד, להר המנוחות

  • ט' אדר התשע"ח
צילום אילוסטרציה: פלאש 90)צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

אבל כבד בעולם התורה: הגאון הגדול הרב שמואל אוירבך זצ"ל, נפטר אמש (יום ו') בפתאומיות בגיל 86 לאחר שלקה בדום לב.

הרב זצ"ל, ראש ישיבת 'מעלות התורה', הוא בנו של הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל. היה תלמיד חכם עצום, מהמנהיגים המשפיעים ביותר בציבור החרדי. 

עם כניסת השבת לא חש הרב בטוב ומצבו החמיר בפתאומיות. הוא התמוטט בביתו בירושלים, ולאחר ניסיונות החייאה על ידי צוות רפואי, פונה לבית החולים 'שערי צדק', שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

רופא מתנדב באיחוד הצלה, ד"ר אדם באלין, סיפר בצאת השבת: "ביצענו פעולות החייאה ממושכות בנסיון להציל את חייו, ולאחר מכן בהגעת ניידת טיפול נמרץ הוא פונה כשחזר דופק למרכז הרפואי שערי צדק. בצאת השבת קיבלנו את הידיעה המרה על פטירתו".

הלווייתו של הגר"ש אוירבך זצוק"ל תתקיים מחר בשעה 11:00, ותצא מהיכל ישיבת 'מעלות התורה' בירושלים, בשכונת שערי חסד, להר המנוחות. 

הרב ישראל מאיר לאו, רבה של ת"א יפו, ספד הערב, ואמר: "זכיתי לקרבה גדולה אצל ראש הישיבה זצ"ל, לא השאיר בנים, אבל אלפי תלמידיו היה כבניו, אבידה גדולה לעולם היהודי".

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן:."יחד עם כל בית ישראל אני משתתף באבל הכבד בפטירת מרן הגאון הגדול רבי שמואל אוירבך זצוק”ל, ראש ישיבת מעלות התורה ומראשי עולם התורה בדורנו".

"בפטירתו איבדה היהדות החרדית אחד ממנהיגיו הדגולים. בהנהגתו היה רועה נאמן לרבבות תלמידים שזכה להעמיד במשך שנים רבות, במסירות נפש, ביגיעת התורה, במעשי צדקה וחסד מופלאים ומתוך דאגה לעולם התורה והישיבות. תנחומים לרבבות תלמידיו שצועדים לאורו וכואבים את האבידה הגדולה ליהדות החרדית".

אלי בן דהן, סגן שר הביטחון, סיפר: "לפני מספר שנים התעוררה בעיה מסויימת במשפחתו של הרב שמואל אויערבך זצ"ל. הרב קרא לי וביקשני לטפל בענין ברגישות הנדרשת. ואכן כך היה. זכיתי לראותו ברגישותו הגדולה לכבוד האדם וב"ה שהנושא נפתר מבלי שיצא לרבים ולא נגרם נזק לבעלי העניין. עבורי זהו הזכרון מהרה"ג שמואל אויערבך זצ"ל".

יו"ר 'יחד' אלי ישי ספד: "בצער רב וביגון קודר התבשרנו עם צאת השבת על הסתלקותו הפתאומית של מרן הגאון הגדול רבי שמואל אוירבעך זצוק"ל. פקחותו העצומה, שליטתו בכל רזי ומכמני התורה ויראתו שקדמה לחכמתו, היו כמגדלור רוחני עבור הציבור כולו. יחד עם המוני בית ישראל, זכיתי להתברך מפיו ולהינות מעצתו פעמים רבות. נאמנותו הבלתי מתפשרת לדרך התורה כפי שקיבל מרבותיו היו לסמל עבור הציבור כולו. מי יתן לנו תמורתו!".

תגיות:מנהיגהרב שמואל אוירבאך זצוק"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה