חדשות יהדות

מזעזע: כתובות נאצה וצלבי קרס רוססו בקבר יהושע בן נון

מתפללים הרבים פקדו לפנות בוקר את קברו של יהושע בן נון, כאשר לעיניהם נתגלה מחזה מזעזע: כתובות נאצה וצלבי קרס רוססו במתחם. "יש לטפל בחומרה באירוע", לדברי יו"ר המועצה

  • ז' אדר התשע"ח
 (צילום: בטחון שומרון) (צילום: בטחון שומרון)
אא

לפנות בוקר (ה') הגיעו מאות יהודים להתפלל בקברו של יהושע בן נון הממוקם בכפר כפל חארס סמול לאריאל בשומרון. הכניסה אל הקבר תואמה עם כוחות הביטחון ומשמר הגבול לרגל ז' באדר, יום פטירתו של משה רבנו, והם אף ליוו את ציבור המתפללים.

כאשר הגיעו היהודים אל מתחם הקבר, גילו, למרבה הזעזוע, כי המקום רוסס על ידי ערבים בצלבי קרס וכתובות נאצה.

יוסי דגן, יו"ר המועצה האזורית שומרון, דרש לעצור את הפורעים, ואמר: ''קבר יהושע בן נון הוא מקום קדוש בעל חשיבות היסטורית ממדרגה ראשונה, יהושע היה הרמטכ"ל היהודי הראשון וכובש הארץ, מדובר גם במקום קדוש וגם במקום בעל חשיבות רבה לעם היהודי.

''אני קורא לכוחות הביטחון לשים ידם על הפורעים. רק לפני כשבועיים ברח לכפר הזה המחבל הארור שרצח את איתמר בן גל הי"ד, יש לטפל בחומרה באירוע. אני מודה לצה"ל ולחטיבת אפרים ובראשם אל"מ עידן כץ על אבטחת המתפללים במקום", הוסיף.

רס"ן דדו הכהן, קצין הגמ"ר של החטיבה המרחבית אפרים, סיפר "מספר פעמים בשנה מאפשרת ומאבטחת החטיבה כניסה אל הקבר, במטרה לאפשר את התפילות במקום".

"הכניסות אל הכפר נעשות באופן מרוכז, ומתאפשרות בתיאום מסודר אל מול החטיבה, וזאת על מנת לשמור על הסדר במקום ולהבטיח את ביטחונם של המתפללים. קיים שיתוף פעולה רציף והדוק עם ההתיישבות בגזרה, ואנחנו נפעיל את כל האמצעים על מנת לשמור על ביטחון התושבים'', הדגיש.

מדובר צה''ל נמסר: קבר יהושע בן נון וכלב בן יפונה נמצאים בתוך הכפר הפלסטיני כיפל חראת׳ שבגזרת חטמ״ר אפרים. אחת לתקופה מתקיימות כניסות מסודרות בהן צה״ל מאבטח את כניסת המתפללים לקברים.לפני כניסת המתפללים, הכוחות בשיתוף המנהל האזרחי מבצעים בדיקה ואבטחה של המרחב.לעיתים, כמו במקרה המדובר, בסמוך לכניסות מרססים כתובות על הקברים. כוחות הביטחון והמנהל האזרחי פועלים על מנת לתפוס את החשודים ולהסיר את הכתובות''.

תגיות:קבריהושע בן נון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה