חדשות בעולם

תעלומה: אלפי אזרחים מתלוננים על רעש מוזר שמפריע לשגרת חייהם

כבר כמה שנים שתושבי העיר וינזדור בקנדה סובלים מרעש מוזר ולא ברור, שפוגע בבריאותם ומפר את שלוות יומם. התושבים, חסרי האונים, מעידים כי הרעש מרעיד את חלונות הבית ומפחיד את התושבים, בכללם ילדים, מבוגרים ואפילו את חיות המחמד

  • ז' אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כבר כמה שנים שתושבי העיר וינזדור בקנדה סובלים מרעש מוזר ולא ברור, שפוגע בבריאותם ומפר את שלוות יומם. התושבים, חסרי האונים, מעידים כי הרעש מרעיד את חלונות הבית ומפחיד את התושבים, בכללם ילדים, מבוגרים ואפילו את חיות המחמד

על פי דיווח תושבי העיר, המציאות של רעש המתחיל לפתע בלי יכולת חיזוי מתי יגיע ומתי יסתיים, הופכת את הרעש לבלתי נסבל.

"מכירים סיפורים על אנשים שעזבו למקומות מבודדים כדי לברוח מרעשים?", שאלה סברינה ויס, תושבת העיר ברשת החברתית בה שותפים אנשים נוספים התרים אחר מקור הרעש. "רציתי לעשות זאת פעמים רבות בשנה החולפת כי המצב מחמיר. תארו לכם שתצטרכו לעזוב את כל מה שאתם מכירים ואוהבים רק כדי לא לשמוע זמזום הנמשך שעות".

תוצאות מחקר שנערך באוני' וינזדור הוביל למסקנה כי, ככל הנראה, מקור הקול בפעולות פיצוץ מבוקרות בכבשנים.

פרופסור קולין נובאק, החוקר המוביל את המחקר, אמר לרשת החדשות הקנדית סי-בי-סי כי החוקרים זקוקים לזמן רב יותר, בנוסף לשיתוף פעולה עם הרשויות בארה"ב, על מנת לאתר באופן מוחלט את מקור הרעש. "זה כמו לרדוף אחר רוח רפאים", לדבריו.

מייק פרובוסט, תושב העיר שמסייע בניהול קבוצת הפייסבוק שעניינה למצוא פתרון לתעלומה במשך יותר מ-6 שנים, העיד כי ישנם מעל 4,000 עמודים שעוסקים באורך הזמן, עוצמתו ואופיו של הצליל הלא נעים, בדיוק כמו על מזג האוויר באותה עת.

עוד סיפר מייק כי התבקש להפריך כל מיני תיאוריות של אנשים שעל פי אמונתם הזמזום שייך לכריית מנהרה סודית, או למגוון פעולות המתבצעות ע"י הממשלה, או אפילו להימצאותם של חייזרים. מייק, שכבר יצא לגימלאות, אמר כי עבודתו הנוכחית היא סוג של אובססיה ותחביב. "הייתי חייב להמשיך", סיפר, "אני לא מתכוון לפרוש".

"הם נואשים לפתרון", אמרה טרייסי רמזי, חברת בית הנבחרים של קנדה, בראיון ל'ניו יורק טיימס'. לדבריה, היא מקבלת מאות תושבים מתקשרים ללשכתה, ומתלוננים על ההשלכות הרפואיות שנגרמות בעטיו של הרעש. חלק מהם סובלים מבעיות שינה, כאבי ראש, דיכאון וחוסר סבלנות.

עם זאת, אך הוסיפה כי התערבות גורמים ממשלתיים לפתרון הבעיה כנראה תלווה בקשיים רבים, כיוון שעל פי הרגולציה בקנדה, על הרשויות לטפל רק ברעשים בעוצמות המביאות לחירשות או לנזק שמיעתי, ולא בגורמים המביאים לפגיעה ברמת החיים.

"חשבו על קול נביחת כלב", אמרה רבקה סמית', טכנאית קול ודוקטורנטית באוני' מישיגן באן הרבור שמתמחה ברעשים של חיי העיר, "הוא לא חייב להיות עוצמתי מדי כדי להפריע או להסיח את הדעת".

תגיות:קנדהרעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה