חדשות בארץ

השמאל חוגג, הימין מגונן: חברי הכנסת מגיבים להתפתחויות בפרשת נתניהו

החלטה לגבי נתניהו עדיין אין, אבל יו"ר המחנה הציוני כבר הוציא מכתב לחברי מפלגתו בו ביקש להיערך לבחירות, גלאון תקפה ("מה הובטח למנדלבליט?"), סמוטריץ' ענה לה ("תתביישי. מתגלה הצביעות שזה מגיע לנתניהו") ושר הביטחון ליברמן משדר עסקים כרגיל. התגובות

  • ו' אדר התשע"ח
ביבי נתניהו ואבי גבאי (צילומים: פלאש 90)ביבי נתניהו ואבי גבאי (צילומים: פלאש 90)
אא

ההתפתחויות האחרונות בתיקי נתניהו, שכוללים הסכם עם עד המדינה שלמה פילבר וכן חשדות שעדין לא אומתו במסגרת תיק המעונות, הובילו לתגובות מרחבי הקשת הפוליטית. בעוד שבשמאל, בעיקר במחנה הציוני ובמרץ, ממהרים לחגוג - אך בימין יש מי שמבקש להתאזר בסבלנות.

כך למשל, יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי שלח מכתב לחברי הכנסת במפלגתו בו הוא מבקש "להיערך לבחירות בקרוב". "תם עידן נתניהו. ראש ממשלה שהמנכ"ל שלו וראש הלשכה שלו עדי מדינה חייב לסיים את תפקידו מיידית", כתב להם גבאי. "את זה גם כחלון ובנט יבינו בימים הקרובים. מגדל הקלפים העברייני שראש הממשלה בנה בשנים האחרונות - השחתת השירות הציבורי, הפגיעה בשלטון החוק, האיום על חופש העיתונו ומעל לכל: הפילוג והשיסוי של קבוצות בחברה הישראלית זו בזו - קורס עליו ועל סביבתו. כעת, על כולנו להתרכז במאמץ אחד - לנצח את הבחירות ולהביא לישראל ממשלה והנהגה ערכית, ישרת דרך, נוהגת בשקיפות, לא מזגזגת ולא שפוטה של אף טייקון. בממשלה שנקים לא יהיו מילצ'נים, לא מולכואים ולא שמרונים". יו"ר מרצ, זהבה גלאון, צייצה: "עכשיו רק נשאלת השאלה מה הובטח למנדלבליט לפני שמונה על ידי נתניהו לתפקיד היועמ"ש והאם זה קשור לקצב האיטי להחריד שבו מתנהלות חקירותיו". אבל יש גם מי שיצא נגדם. ח"כ בצלאל סמוטריץ' ענה לה: "תתביישי לך זהבה. אין פגיעה גדולה יותר בשלטון החוק ובאמון הציבור בו מהטלת ספק כזו ביושרתו של היועמ"ש. מדהים איך כל מי שרוממות שלטון החוק בגרונם מתגלים במלא צביעותם כשזה מגיע לנתניהו". ח"כ אילן גילאון הוסיף מעט שמן למדורה כשאמר: "מצבו של אולמרט ב-2008 היה טוב יותר כשנתניהו קרא לו להתפטר. אינני יכול לסמוך על אף אחת מההחלטות של נתניהו במצבו הנוכחי".

רוב חברי הקואליציה האחרים סירבו להגיב אתמול לחשדות בפרשה החדשה, במסגרתה יועצו לשעבר ניר פרץ הציע לכאורה לשופטת הילה גרסטל כי היא תמונה לתפקיד היועצת המשפטית בתמורה לסגירת תיק המעונות נגד שרה נתניהו. אלה ביקשו "להתאזר בסבלנות", אולם אביגדור ליברמן לא שמר על שתיקה. על השאלה האם נתניהו יכול להמשיך בתפקידו אמר: "הממשלה מתפקדת, הקבינט מתפקד ומקבל החלטות וזה מה שחשוב ולא נכנס לספקולציות". בקואליציה אמרו אתמול כי "רק היועץ המשפטי לממשלה יקבע מה יש בתיק".

ח"כ סתיו שפיר אמרה: "חברי הקואליציה שממשיכים לשתוק משרתים כחלק מהמאפיה הזאת. זה לא סיגרים ולא שמפניות. זו הצעת שוחד לשופטת בישראל. כמו בסרטי הפשע הכי גרועים. נתניהו ואנשיו לא יכולים להישאר אפילו עוד דקה בשלטון. הטירוף הזה חייב להיעצר".

תגיות:פרשת נתניהואבי גבאיחקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה