חדשות בארץ

דרמה בתיק 4000: שלמה פילבר חתם על הסכם עד המדינה

התפתחות בתיק פרשת בזק: מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר יחשוף מידע שיעזור לקדם את התיק נגד ראש הממשלה ובתמורה לא ייכנס ירצה מאסר בפועל. נתניהו בטוח: "מייצרים תיק כל שעתיים. בתיקים הקודמים לא היה אוויר, אז מייצרים תיקים חדשים"

  • ו' אדר התשע"ח
שלמה פילבר (צילום: פלאש 90)שלמה פילבר (צילום: פלאש 90)
אא

דרמה בתיק 4000: מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר חתם הלילה (רביעי) על הסכם עד מדינה. על פי הסכם הפשרה, פילבר לא ירצה עונש מאסר בפועל תמורת עדות שימסור על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשים נוספים המעורבים בתיק, המוכר גם ב"תיק בזק". החשד המרכזי הוא שנתניהו פעל במהלך התקופה בה החזיק בתיק התקשורת כדי לקדם לכאורה אינטרסים של חברת בזק, זאת בתמורה לסיקור אוהד באתר וואלה, שנחשב לחלק מהקבוצה. ללא קשר, אתמול נחשף שמו של נעצר במסגרת פרשה אחרת, אלי קמיר, יועץ בכיר שהעניק שירותים לבזק. מעצרו הוארך בשישה ימים והוא נחקר בפרשה במסגרתה הוא נחשד כי הציע  לשופטת הילה גרסטל כי הוא יפעל לקידומה כיועצת המשפטית של הממשלה בתמורה לסגירת "תיק המעונות" של שרה נתניהו. בפרשת 4000 נעצרו גם בעל חברת בזק שאול אלוביץ', בנו אור ואשתו איריס, וכן המנכ"לית סטלה הנדלר, מנהל הפיתוח העסקי עמיקם שורר ויועץ התקשורת של המשפחה לשעבר, ניר חפץ.

פילבר, עד המדינה החדש, הורחק בחודש יולי האחרון ממשרד התקשורת, מחשש לשיבוש הליכי חקירה. במשטרה וברשות לניירות ערך הוציאו אתמול הודעה משותפת בזו הלשון: "במסגרת החקירה הצטברו חשדות ביחס לעבירות מתחום טוהר המידות, המרמה, חוק איסור הלבנת הון וחוק ניירות ערך, אשר התבצעו לאורך זמן, בתכיפות ובשיטתיות במסגרת מערכות יחסים שהתקיימו בין נושאי משרה בקבוצת בזק לבין עובדי ציבור ומקורביהם וכן חשודים נוספים". המשטרה טענה כי מספר חשודים פעלו באופן בוטה כדי לשבש הליכי חקירה ופעלו כדי להקשות על איסוף ראיות.

ראוי לציין כי נתניהו עדיין מכחיש את החשדות נגדו. אתמול, בתגובה מצולמת שהקליט, אמר ראש הממשלה: "כל ההחלטות בבזק מתקבלות על ידי ועדות מקצועיות, על ידי גורמי המקצוע, בפיקוח משפטי צמוד. אין פה מערב פרוע, אין פה החלטות פרטיות. כל ההחלטות שקופות ומבוקרות, ולכן הטענה שפעלתי לטובת בזק על חשבון שיקולים ענייניים היא פשוט מופרכת מיסודה. כבר אי אפשר להתעלם מהמסע המתוזמר. כשהאוויר יוצא מ-1000 ומ-2000, כשמתברר שב-3000 בכלל לא היה אוויר, אז מייצרים תיקים חדשים. מייצרים תיק חדש כל שעתיים. מביאים מקורבים, חוקרים אותם, כל מקורב נחקר, מיד מבול של הדלפות כוזבות".

תגיות:פרשת נתניהותיק 4000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה