חדשות יהדות

מי אמר שרק לדתיים הזכות לסרב לעבוד בשבת? חוק חדש מפתיע

היום (ב') אישרה ועדת הכספים לקריאה שנייה שלישית הצעת חוק המציע כי לכל אדם באשר הוא, חילוני או דתי, תינתן האפשרות לסרב לעבוד בשבת, ללא צורך בהגשת תצהיר דת או להסתכן באיום פיטורין

  • ה' אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום (ב') אישרה ועדת הכספים לקריאה שנייה שלישית הצעת חוק המציע כי לכל אדם באשר הוא, חילוני או דתי, תינתן האפשרות לסרב לעבוד בשבת, ללא צורך בהגשת תצהיר דת או להסתכן באיום פיטורין.

נכון להיום, על פי חוק שעות עבודה ומנוחה, כל מי שמקיים את מצוות דתו זכאי לסרב לעבוד ביום המנוחה בתנאי הגשת תצהיר דת, כולל הצהרת שמירת שבת וכשרות. החידוש כעת הוא שהחוק מייתר את התנאי לאותו תצהיר, ויאפשר סירוב עבודה ביום המנוחה השבועי לכל אדם המעוניין בכך, ולא רק לציבור מקיימי מצוות.

לדברי ח"כ מיקי זוהר, מיוזמי החוק: "החוק נועד לאפשר חופש בחירה לכל אזרח. אין חוק דמוקרטי מזה ואין יהודי מזה. החוק נועד להגן בעיקר על העובדים החלשים שמקבלים שכר גלובלי ואינם מקבלים תוספת שבת, הם אלה שבאים לעבודה בשבת מכורח ולא מרצון".

"לפי החוק, מי שירצה לעבוד יעבוד, ומי שלא ירצה לעבוד ביום המנוחה יוכל להישאר בבית. אין סכנה לסגירת מפעלים ומי שאומר זאת זורה חול בעיני הציבור. במקרים חריגים יש ועדה מיוחדת במשרד העבודה והרווחה לשם כך", הוסיף.

היו"ר, ח"כ משה גפני, אמר: "אני לא חתום על החוק הזה, אבל בהחלט מסכים עם מה שעומד מאחוריו. מי שדתי צריך להצהיר, ומי שלא ולא רוצה לעבוד בשבת שלא יעבוד", וציין כי: "לא מפלגות דתיות הציעו את החוק הזה. זו הצעה שמטרתה לדאוג לציבור החילוני".

תגיות:עבודהחוקשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה