שו"ת התניא

שו"ת התניא: אני מושלם. יש לי על מה לעבוד?

טוב לי, הכל בסדר. ללמוד תורה, בסדר. לקיים מצוות, מצוין. עבירות, לא בא לי. פשוט נולדתי מושלם!

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יפה לך. אתה בטוח שמקומך כאן אתנו? אתה נשמע יותר שייך לעולם המלאכים... ועכשיו ברצינות: כל נשמה ירדה לעולם הזה מצוידת באתגר, והוא - להיות עובד א־לוהים.

מיהו עובד א־לוהים? - מי שעובד כל הזמן, ולעולם אינו נמצא במצב של מנוחה. ואם אתה חושב שהגעת לתוצאה הטובה ביותר שלך, וכבר אין לך צורך בעבודה, אתה טועה מאוד. כי אין תוצאה שהיא "התוצאה הטובה", ה' לא מעוניין רק בתורה ובמצוות שלך אלא גם ובעיקר בך עצמך, במה שהאישיות שלך מוכנה להשקיע ולתת מעצמה למענו.

אחד מהאדמו"רים של חסידות חב"ד, לפני מאתיים שנה בערך, היה הרבי ה"צמח־צדק" (כך קראו לו, על שם ספר מפורסם שחיבר). פעם בא אליו חסיד וסיפר לו כמה קשה לו להתמיד בלימוד תורה. הצמח־צדק נאנח ואמר לו: אני ממש מקנא בך. אתה לא יודע עד כמה. תבין, לי אין בכלל תאווה לבטל תורה, אני פשוט אוהב ללמוד תורה ומסוגל לעשות את זה במשך שעות ארוכות ברציפות. אם כך, מה אני כבר נותן לה'? במה אני עובד אותו? הרי אני עושה מה שאני אוהב... אתה, לעומת זאת, עובד את ה' בכל דקה שאתה לומד למרות הקושי! איזו זכות!

אז עבודת ה' היא אתגר ששייך לכל אדם בכל מצב, והיא תובעת מאתנו תמיד לצאת מאזור הנוחות שלנו ולתת מעצמנו קצת יותר. יש מי שהצורך בעבודה ברור לו, הוא צריך להילחם כל הזמן כנגד, להתגונן מפני התקפות היצר הרע ולעשות את רצון ה'. ויש מי שאינו צריך להתגונן מפני התקפה כלשהי, אבל צריך להילחם כל הזמן "בעד" - כדי להוסיף ולצמוח.

מתוך הספר תניא לאנשים כמוני וכמוך - מאת הרב אליעזר שם-טוב ודובי ליברמן

תגיות:שו"ת התניאשלמותעבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה