חדשות יהדות

מכיוון לא צפוי: הבישופית נאבקת למען ברית המילה של יהודי איסלנד

לקראת ההצבעה בעניין איסור ברית המילה במדינה, יהודי איסלנד מקבלים סיוע מהבישופית אגנס סיגוראורדוטיר. "זכותו של הילד לגדול על פי המנהגים הדתיים והתרבותיים של הוריו. החוק יהפוך את היהדות לפלילית", אמרה

  • ה' אדר התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

"מצד אחד - יש בהליך התערבות בלתי הפיכה בגופו של הילד, אבל מצד שני - זו זכותו של הילד לגדול על פי המנהגים הדתיים והתרבותיים של הוריו, מנהגים שמעצבים את זהותו של כל אדם". כך אמרה הבישופית האיסלנדית אגנס סיגוראורדוטיר, זאת לקראת הדיון שייערך בפרלמנט המקומי לפני ההצבעה הראשונה על החוק האוסר לערוך ברית מילה במדינה. יש לציין כי רק 14 ילדים עברו את הליך המילה באיסלנד מאז 2010, אך עצם ההצעה מעוררת הד תקשורתי ומחאה יהודית בימים האחרונים.

כזכור, לאחרונה פורסם כי באיסלנד מקדמים הצעת חוק לפיה ייאסר על יהודים לערוך ברית מילה. איסלנד רוצה להיות המדינה הראשונה שאוסרת על אחד המצוות החשובות במסורת היהודים. סיגוראורדוטיר מתייצבת בימים אלה לצד המתנגדים לחוק וקוראת לפרלמנט המקומי להבציע נגד החוק. היא כותרת כי אמנם מ-2005 הליך מילת הנשים אסור במדינה, אך נושא מילת הגברים שונה ו"על הפרלמנט לספק מקום לדיון הרגיש הזה" . עוד אמרה, כי האיסור על קיום המנהג, המשמש את הקהילות היהודיות וגם המוסלמיות (באופן שונה כמובן), יהפוך את היחסים שלהן עם איסלנד לבעייתיים. "הסכנה שמתעוררת אם ההצעה תהפוך לחוק היא שהיהדות והאיסלאם יהפכו לדתות פליליות, ושהאנשים מהדתות האלה לא יוכלו לחיות במדינה וירגישו לא רצויים", אמרה. "עלינו להימנע מכל סוג של קיצוניות". 

יש לציין כי החוק שאוסר על קיום ברית המילה עדיין לא נמצא בשלבי אישור, אולם בימים האחרונים הוא הפך לאחד הנושאים הבוערים במדינה.

תגיות:ברית מילהאיסלנדבישופית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה