חדשות בעולם

המפה חושפת: איראן מקימה בסיסיים בסמוך לגבול ישראל

אחרי דברי נתניהו לפיהם "איראן מנסה להעביר צבא לחצר האחורית של ישראל", ה"ניו יורק טיימס" חושף כיצד היא מציירת מפה חדשה של האזור: בסיסים, מוצבים ומרכזי אימון הוקמו ליד הגבול. מומחה לאיראן: "אם תהיה מלחמה, היא תהיה אזורית"

  • ה' אדר התשע"ח
נשיא איראן חסן רוחאני (צילום: פלאש 90)נשיא איראן חסן רוחאני (צילום: פלאש 90)
אא

רק השבוע הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "איראן מנסה להשתלט על סוריה ולהעביר צבא לחצר האחורית של ישראל". הבוקר (שלישי), עיתון ה"ניו יורק טיימס" חושף אתמול את עומק ההתבססות האיראנית בסוריה. לפי התחקיר, איראן "מציירת מחדש את המפה של האזור" כשהיא מקימה בסיסיים רבים בתוך סוריה, בניהם בסיסים הסמוכים לגבול. העיתון פרסם את מיקום הבסיסים והמוצבים האיראניים בסוריה, ועל פי המפה נראה כי ישנם בסיסים רבים לאורך הגבול וכן בסיסי מנהלה, חמל"י שליטה ומרכזי אימון.

בעיתון נחשף כי איראן ממשיכה לממן מיליציות שמורכבות מאלפי לוחמים שאימנה על אדמת סוריה. היא מציידת אותם בטכנולוגיות חדשות, בהם מל"טים, בדיוק כמו זה ששוגר לעבר שטח ישראל בסוף השבוע וגרם להסלמה ביחסים בצפון. עוד נכתב, כי היא מכינה תשתיות להקמת מחסני נשק תת קרקעיים. מומחה למדיניות איראן וארצות הברית במזרח התיכון, קאמל וזנה, שייסד את המכון האמריקני למחקרים אסטרטגיים בביירות, אמר כי "אם תהיה מלחמה, היא תהיה אזורית. כל עימות יהיה בין החזית של ההתנגדות כולה - לבין ישראל והמדינות המגבות אותה".

החשד הוא שאיראן ממשיכה לאמן לוחמים ומחזקת במקביל את הקשרים שלה עם לבנון ועיראק בתקווה ליצור חזית אחידה אם תפרוץ מלחמה. עוד על פי ההערכות, איראן מנסה לייצר מסדרון מהמדינה לים התיכון דרך עיראק, לבנון וסוריה, במטרה להקל על העברת אמצעי לחימה במטרה לבנות את המחסנים התת קרקעיים וכן לאפשר העברת נשק לאזור במקרה של מלחמה.

קצין בכיר בחיל האוויר אמר ל"ניו יורק טיימס": "כוונות איראן לא ברורות, וישראל ממשיכה לבחון את נסיבות שיגור המל"ט האיראני שהופל לאחרונה -  האם היה חמוש, האם נשלח למטרות ריגול, או שהכוונה הייתה 'רק' לבחון את הערנות שלנו".

תגיות:איראןבסיסישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה