חדשות בארץ

"תתפלל שנצליח להמשיך לשמוח ולגדול מתוכך": יעל שבח מטלטלת את הרשת 

מכתב מרגש שכתבה יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד - שנרצח לפני כחודש ביישוב חוות גלעד בשומרון, עושה שמות ברשת

הרב רזיאל שבח הי"דהרב רזיאל שבח הי"ד
אא

מכתב מצמרר שפרסמה יעל שבח - אלמנת הרב רזיאל שבח הי"ד - עושה שמות ברשתות החברתיות. כזכור, הרב שבח נרצח בפיגוע דקירה בחודש שעבר, בכניסה ליישוב חוות גלעד שבשומרון. "רזיאלוש שלי, כבר הרבה זמן אני רוצה לשבת ולכתוב לך. לכתוב לך על כל מה שלא הספקת לראות בחייך אפילו שחלק גדול מהדברים הם פועל יוצא ישיר שלך. אם היית פה פשוט לא היית מצליח לדמיין כמה כוח יש לך בידיים. כמה עוצמה ואור אתה מקרין, עד כדי כך שבהירצחך - הפכת למגדלור של תורה, של שמחה, של חסד ושל אהבה. 

"זה התחיל ברצח, האירוע הנורא ההוא שאיכשהו טבולים בתוכו כל כך הרבה דיוקים מאת ה'. בדיוק התקשרתי לברר מתי אתה בא, בדיוק זה היה מטרים ספורים מהבית וירדו לטיפול בך בדיוק האנשים הנכונים להיות איתך בחיים ובמוות, בדיוק הגיע חובש שהיה לו רק חמצן וזה בדיוק מה שהיית צריך. זה היה בדיוק בשעת ההשכבה של הילדים, אז בדיוק זכית שברגעיך האחרונים יקרעו את הרקיע תפילות של תשב"ר".

כבר באותו לילה, כותבת שבח, "אנשים שלא הכירו אותך החלו לשמוע עליך ולהתחבר, ולבכות את לכתך. זה המשיך באלפי אנשים שהגיעו להלוויה שלך, ואת כולם ראיתי מבעד לדמעות. ראיתי שבאו כי הכירו, בין בחייך ובין במותך. ובדברי ההספד - כולם הדגישו את עבודת ה' שלך. ומיד לאחר מכן, בשבעה, הגיעו אנשים בלי הפסקה. היו כאן כל כך הרבה אנשים מכל כך הרבה מעגלים, שזה הרגיש ממש כמו בחתונה שלנו. 

 

"פתאום השמחה התחילה להיות התרופה לכל המכאובים"

ממשיכה יעל ומגוללת על המקלדת את כל מה שקרה מאז, וכמה החיים השתנו מאז. "פתאום השמחה התחילה להיות התרופה לכל המכאובים. בכל ימות השלושים אנשים התחילו לספר עליך סיפורים ולשלוח תמונות שלך, ובכולן היה מכנה משותף מיוחד - השמחה. 

"הכנסנו לכבודך כאן בבית כנסת חוות גלעד ספר תורה ספרדי מהודר, עם ארגז מכסף. היית צריך לראות איך הבחורים מ'רועה ישראל' שמחים בתורה עם עובדיה. בעצם אני בטוחה שראית. הרגשנו אותך בכל האירוע. אנחנו מתארגנים עכשיו לקראת האירוע המרגש הגדול של המשפחה - החתונה של עטרת שלנו הקטנה, שגדלה כל כך. 

"כך כך חיכית לחתונה הזאת, חיכית להזמין אותם אלינו או סוף סוף לזכות להתארח בשדרות בחזרה אחרי כל השנים שלא הייתה לנו סיבה אמיתי. והבית שלנו תמיד היה בית של פתיחות וחסד, אבל מה שקורה כאן בחודש האחרון זה לא ייאמן. כמות הנוהרים לא נגמרת...וכל אחד עם סיפור ורעיון איך להשאיר אותך איתנו. עם ישראל כולו לקח את הלב שלך ופשוט החליט שהוא לא מוותר עליו. החליט לשכפל ממנו העתקים לכל כיוון, לארבע כנפות עולם. הייתי מחזירה את כל הגלגל אחורה, מוותרת על כל הניסים שזכינו לראות בחיינו - אילו הייתי יודעת שזה מה שיחזיר אותך. אבל אני יודעת שאתה היית נוזף בי על עצם המחשבה, כי לא מתחרטים על מצוות ומעשים טובים, גם אם זה כרוך בייסורים - לפום צערא אגרא. תתפלל עלינו שנצליח להמשיך לשמוח ולגדול מתוכך".

תגיות:דקירהפיגוערזיאל שבח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה