הורים וילדים

האינסטינקט האימהי קובע: כך נגדל גאונים בבית

כיצד נגרום לעולל שלנו להתפתח ולהחכים? הבשורה היא שלא צריך להשקיע כסף בצעצועים התפתחותיים או בהוצאת אנרגיה על סיפורים וספרים. כל שעליכן לעשות הן מספר פעולות פשוטות שישפרו את הפעילות המוחית של ילדיכם

  • ד' אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כיצד נגרום לעולל שלנו להתפתח ולהחכים? הבשורה היא שלא צריך להשקיע כסף בחיפוש אחר הצעצוע ההתפתחותי הטוב ביותר, או הוצאות כוחות בהמחשת סיפורים ומעשיות לילד הסקרן. כל שעליכן לעשות הן מספר פעולות פשוטות שישפרו את הפעילות המוחית של ילדיכם..

על פי מחקר בו נכחו 125 תינוקות בביה"ח לילדים באוהיו, נמצא כי מגע פיזי בכלל ובעיקר חיבוקים משפרים את הפעילות המוחית של הילדים שלנו הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. ומי מאיתנו לא עושה זאת באופן טבעי ואימהי?

במגזין המדע, "דייליס", סיפרה החוקרת נטלי מאיטרה כי תינוקות שנחשפו למגע פיזי אוהב באופן יומיומי (כולל נענוע התינוק בעגלה), מחכימים ומתפקדים טוב יותר מבחינה חברתית.

הסיבה לכך הוא הורמון האוקסיטוצין שאחראי לפעולות רבות שאנו עושות, ובין היתר גם על היצר האימהי שטבוע בנו. ההורמון נוצר במהלך ההיריון והוא שמניע אותנו לקשר אהבה עם העובר עוד טרם היוולדו.

כאשר נוצר מגע בין האם לתינוק, רמת האוקסיטוצין עולה גם באם וגם בתינוק. ההורמון מביא להתפתחות רגשית תקינה אצל התינוקים, התפתחות שתועיל להם בעתיד בהתמודדות עם מצבי לחץ ומתח בחיים.

המסקנה – חבקו את ילדכם כמה שיותר, תנו ל לחוש את אהבתכן התמידית, וכך יהיה מוכן יותר לאתגרי חיים לכשיגדל.

תגיות:אמהותהתפתחותילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה