חדשות בארץ

"סוף לתיאטרון האבסורד": ועדת השרים אישרה את קיזוז שכר המחבלים

הצעת החוק של שר הביטחון, לפיה יקוזז שכרם של המחבלים דרך כספי המסים שישראל גובה, אושרה. בשנת 2017 שילמה הרשות למשפחות מחבלים מתאבדים ופצועים 687 מיליון שקל. ליברמן: "הכספים שניקח מאבו מאזן ישמשו למניעת טרור"

  • ד' אדר התשע"ח
אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק הממשלתית של שר הביטחון אביגדור ליברמן, לפיה יקוזזו משכורות המחבלים המשולמות מהרשות הפלשתינית דרך כספי המסים שישראל גובה עבורה. על פי תזכיר החוק, בתום כל שנה יביא שר הביטחון לאישור ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, דו"ח המסכם את הנתונים בדבר סך התשלום השנתי לפעילי טרור שהעניקה הרשות הפלסטינית, במישרין או בעקיפין. בהתאם לדו"ח, ינוכה הסכום מתוך הכספים אשר מועברים על-ידי ממשלת ישראל לידי הרשות הפלסטינית. הכספים יועברו לקרן שתשקיע את הכסף בשלושה מישורים: מימוש פסקי דין בישראל ובשטחים של נפגעי טרור נגד הרשות ומפגעים; שיפור התשתיות האזרחיות באזור, כגון כבישים, תאורה ומרכיבי ביטחון; ופרויקטים לחיזוק המאבק במימון טרור.

תזכיר החוק מגדיר תשלום לפעילי טרור כ"כל העברה של כסף או שווה כסף  מהרשות הפלסטינית לאסירים ביטחוניים או לבני משפחותיהם בשל העבירה שביצעו, במהלך תקופת המאסר או המעצר, או לאחר שחרורם ממאסר או ממעצר וכן כסף או שווה כסף המועבר לפעילי טרור שנפצעו או לבני משפחה של פעילי טרור שנהרגו או שנפצעו, בקשר עם ביצוע מעשה טרור או הכנתו". בנוסף מוגדר תשלום לפעילי טרור גם "כסף או שווה כסף המועבר מהרשות הפלסטינית לאסירים רגילים (פליליים), אשר מקבלים תשלום מהרשות הפלסטינית בזכות העבירה הפלילית שביצעו ושבגינה הם נכלאו".

על פי נתוני הרשות הפלסטינית, בשנת 2017 שילמה הרשות לאסירים ואסירים משוחררים למעלה מ-550 מיליון שקל, ולמשפחות מחבלים מתאבדים ולפצועים כ-687 מיליון שקל. המדובר בכשבעה אחוזים מתקציב הרשות הפלסטינית. על פי נתוני הרשות, מחבל היושב בכלא הישראלי 3-5 שנים מקבל 2000 שקל בחודש ואילו מחבל השליט ל 20-35 שנים מקבל עשרת אלפים שקל בחודש עד סוף חייו. מחבל נשוי יקבל תוספת של 300 שקל בחודש ועוד 50 שקל עבור כל ילד. אסיר מירושלים יקבל תוספת של 300 שקל בחודש ומחבל אזרח ישראל תוספת של 500 שקל. לשם המחשה השכר הממוצע באיוש עומד על קצת יותר מ-2000 שקל בחודששר הביטחון אביגדור ליברמן אמר: "הצעת חוק 'קיזוז משכורות מחבלים' שיזמתי, אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה. בקרוב יבוא סוף לתיאטרון האבסורד הזה וכספי משכורות המחבלים שניקח מאבו מאזן, ישמשו למניעת טרור ולפיצוי קורבנות".

תגיות:שכרמחבליםהצעת חוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה