חדשות בארץ

ישראל דורשת הסברים מגוגל ויוטיוב; ליברמן נגד החזרת גופות המחבלים

נציגת החברות המוסלמית עוררה סערה כשטענה כי ארה"ב מגבילה אירוח חשבונות של ארגוני טרור, שר הביטחון הבהיר כי "אבסורד שגופות מחבלים חוזרים, אך אנחנו מחויבים לבג"ץ", ועוד רקטה נורתה הלילה לשטח ישראל. כל מה שצריך לדעת

הנשק שנתפס בבית המשפט הצבאי (צילום: דוברות המשטרה)הנשק שנתפס בבית המשפט הצבאי (צילום: דוברות המשטרה)
אא

חדשות

רקטה לעבר ישראל, מתאם פעולות הממשלה מזהיר את עזה: הלילה נורטה רקטה מרצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית שער הנגב. הופעל "צבע אדום" ביישובים במועצה האזורית ובעיר שדרות, אך לא דווח על נפגעים או נזק. בפוסט נוסף שפרסם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הוא כתב לתושבי עזה כי "כמו שהבטחנו, אנו עומדים במילתנו. תקפנו מטרות איכות של ארגון הטרור חמאס שנושא באחריות על עזה. תושבי עזה, התרחקו מהגדר ואל תאפשרו לחמאס לנצל אתכם. תקוותכם אינה בהפרות הסדר בגדר הביטחון בגבול עם עזה. לצערי הרב, כספיכם, שהיו יכולים להיות מקור תקווה עבורכם מושקעים במנהרות ובבסיסים הצבאיים של חמאס ובבתים המפוארים של בכיריה". עוד הוא הוסיף: "להיכן נעלמו עשרות מיליוני השקלים שגבתה מכם חמאס ברצועה? כל הדרדרות נוספת במצב היא באחריות חמאס, אל תתנו להם להוביל אתכם לשאול".

ליברמן התייחס להחזרת גופות המחבלים: ביום שישי העבירה ישראל לפלסטינים את גופתם של המחבל נימר ג'מל, שביצע את הפיגוע ביישוב הר אדר בספטמבר בו נרצחו שלושה ישראלים, ושל המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בכרמי צור בשבוע שעבר. הדבר נעשה בהתאם לפסיקת בג"ץ שמחייבת את העברת הגופות אלא אם כן מדובר באנשי חמאס. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר אתמול בגל"צ כי "לצערי אנחנו פה מחויבים לפסיקת בג"ץ. בג"ץ בזמנו החליט והכריח אותנו להחזיר את כל הגופות חוץ מאלו שאנחנו יכולים להצביע ולהוכיח שהן שייכות לחמאס. לכן אנחנו נאלצנו להחזיר את הגופה. אני בהחלט מסכים שזה דבר אבסורדי שאנחנו מחזירים את הגופות ואין לנו שום התקדמות בנושא של שבויים ונעדרים שלנו". ליברמן אמר את הדברים אחרי ביקורת שהשמיעה משפחת גולדין בעניין.

עוד פיגוע נמנע בבית המשפט הצבאי שומרון: לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל הבחינו אתמול (ראשון) בפלסטיני שעורר את חשדם מחוץ לעמדת הבידוק בכניסה לבית המשפט הצבאי שומרון שבחטמ"ר מנשה. בתיק התגלה נשק מאולתר מסוג קרלו. כשניגשו הלוחמים לעברו, החלו לתחקר אותו על מעשיו במקום עד שזה הצביע לעבר תיק אותו הסליק בסמוך לעמדה ובו איתרו הלוחמים נשק מאולתר. החשוד הוא תושב שכם בן 19. הוא נעצר להמשך חקירת גורמי הביטחון והנשק נתפס. הכניסה לבית המשפט שנסגרה עם תחילת האירוע, נפתחה מחדש. ממג"ב נמסר כי "לוחמי מג"ב הפועלים במקום, דרוכים לאור מספר האירועים האחרונים בהם ניסו פלסטינים להבריח מטעני צינור לשטח בית המשפט, דריכות שהביאה היום לסיכול ולמעצר החשוד. במג"ב ימשיכו להגן על בית המשפט כמוסד של חוק וסדר".

 

חוץ

ישראל דורשת הסברים מגוגל ויוטיוב: ישראל מוחה נגד חברות הענק גוגל ויוטיוב, שהשתתפו בכנס בנושא דיגיטל אותו יזמו פלסטינים ברמאללה. ישראל דרשה הבהרות בעניין התבטאויותיה של נציגת החברות בכנס, אוואב שיבלי, מהן השתמע כי החברה מתנצלת על פעילות נגד ארגוני טרור. "כשאנחנו כותבים את הקווים המנחים, צריך לאזן בין חופש הביטוי ובין חוקים שיש שם בחוץ. יש חוקים בארצות הברית שאומרים שאנחנו לא יכולים לארח חשבונות של ארגוני טרור כפי שהם מוגדרים על ידי ארצות הברית", אמרה. "אם לא נמלא אחר זה - יוטיוב ייסגר". השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן פנה להנהלת יוטיוב וגוגל ודרש לבחןן מחדש את השתתפותם של נציגי החברה בכנסים של ארגונים אנטי-ישראלים. "המשמעות של שיבלי היא שאלמלא החוקים בארצות הברית, המגבילים את פעילות יוטיוב, היא תהיה מוכנה לארח חשבונות של ארגוני טרור", כתב.

ממשלת פולין הוציאה הבהרה בעקבות דברי ראש הממשלה: ממשלת פולין הבהירה בהודעה רשמית כי ראש הממשלה מתיאש מורביצקי אינו מכחיש שואה, זאת בעקבות הדברים שאמר בועידה בה השתתף העיתונאי רונן ברגמן. דבריו כוונו לכך שיש לקיים דיאלוג כן ופתוח על הפשעים שבוצעו נגד יהודים במהלך השואה, ללא ייחוס למוצא האנשים שביצעו את הפשעים", לשון ההודעה.

טראמפ תוקף את ה-FBI בעקבות הפיגוע בפלורידה: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף את ה-FBI בעקבות הפיגוע בפלורידה. "הם מבזבזים יותר מדי זמן בחקירה של ההתערבות הרוסית בבחירות", אמר. הנשיא כתב בטוויטר כי: "זה לא מקובל. הם מבזבזים יותר מדי זמן בניסיון להוכיח שהייתה קנוניה רוסית ביחד עם קמפיין טראמפ. אין שום קנוניה. תחזרו ליסודות וגרמו גאווה לכולנו".

 

מזג האוויר

היום: מעונן חלקית. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה.

שלישי: עליה קלה בטמפרטורות. מעונן חלקית עד עננות בגובה רב ובינוני.

רביעי: הטמפרטורות ללא שינוי ניכר. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית.

חמישי: מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. ייתכן אובך בדרום.

תגיות:כותרות ב-60 שניותאביגדור ליברמןגופות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה