חדשות מדע וטכנולוגיה

מפתיע: אנטיביוטיקה חדשה נתגלתה – מתחת לאדמה

משפחה חדשה של אנטיביוטיקה נתגלתה על ידי מדענים אמריקאים. לטענתם, היא עשויה לטפל בזיהומים וחיידקים שהפכו לעמידים בפני סוגים שונים של אנטיביוטיקה. היכן נמצאה האנטיביוטיקה החדשה? לא תאמינו

  • ג' אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משפחה חדשה של אנטיביוטיוקה נתגלתה על ידי מדענים אמריקאים בדגימות שנלקחו מהקרקע. לטענתם, היא עשויה לטפל בזיהומים וחיידקים שהפכו לעמידים בפני סוגים שונים של אנטיביוטיקה, כך פורסם בכתב העת Nature Microbiology.

מדובר בתרכובות טבעיות המכונות malacidins, המעלות תקווה חדשה בקרב אנשי רפואה ומדע בנוגע לסוגיית עמידות החיידקים לאנטיביוטיקה. מחלות עמידות לתרופות מאיימות על הבריאות בעולם, ועל פי הערכות, הן הורגות כ-700 אלף איש מדי שנה, כך שיש צורך בדחיפות לטיפולים חדשים.

על פי דו"ח בריטי שהתפרסם בעבר, עד שנת 2050 החיידקים העמידים לאנטיביוטיקה צפויים להרוג כ-10 מיליון בני אדם בעולם, וביכולתם לעקוף את הסטטיסטיקה של הסרטן. נכון להיום, בין החיידקים העמידים לאנטיביוטיקה מצויים זנים מסוימים של מלריה, אי.קולי ושחפת.

מיליוני אורגניזמים שונים נמצאים בקרקע, והם מייצרים תרכובות רבות שיכולות להיות טיפוליות, ביניהן אנטיביוטיקה חדשה. צוות חוקרים מאוני' רוקפלר בניו יורק ניתחו מעל 1,000 דגימות קרקע שנלקחו מכל אזורי  ארצות הברית. במהלך ההתעסקות, גילו את תרכובות ה-malacidins. לאחר מכן בניסוי מעבדה בחנו  את החומר שנמצא על חולדות מעבדה שבגופם זיהום של חיידקי MRSA (העמידים מאוד לאנטיביוטיקה). הבדיקה הראתה כי החומר החדש חיסל לחלוטין את הזיהום.

כעת פועלים החוקרים לשיפור היעילות של התרופה, ומקווים כי יוכלו לפתח אותה לטיפול מעשי עבור בני אדם. עם זאת, הדגישו כי מרגע גילוי האנטיביוטיקה ועד לשימושה באופן קליני ישנה דרך ארוכה ומפותלת.

לעומת זאת, חוקרים שלא היו מעורבים במחקר סוברים כי מציאת אנטיביוטיקה חדשה לטיפול בדלקות הינה בשורה טובה, אולם היא לא תעזור בצורך הדחוף יותר כרגע, והם חיידקיי גראם שליליים, הנחשבים קשים יותר לטיפול.

תגיות:אדמהאנטיביטיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה