חדשות יהדות

מרגש: התלמידים היהודים שניצלו מהטבח - עלו לתורה לברך ’הגומל’

יממה לאחר הטבח הנוראי בבית ספרם, אשר במהלכו נרצחו שישה יהודים - בבית חב"ד המקומי עלו לתורה מספר תלמידים יהודים שניצלו, כדי לברך 'הגומל'. "עברנו מהורה להורה וניסינו להציע כמה שיותר נחמה. עזרנו לומר תהילים, ולהתפלל לשלום התלמידים והסגל בבית הספר", משחזר הרב מנחם מענדל גוטניק, מנהל בית חב"ד המקומי

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

יממה לאחר הטבח הנוראי בבית ספרם, אשר במהלכו נרצחו שישה יהודים - בבית חב"ד המקומי עלו לתורה מספר תלמידים יהודים שניצלו, כדי לברך 'הגומל'. 

לדברי הרב יהושע ביסטון, המכהן כרב בקהילת חב"ד המקומית, מדובר ב"קהילה קטנה שבה כמעט מחצית מהאוכלוסייה היא יהודית, כך שכולם קשורים במה שקרה". 

בהודעה מיוחדת שפורסמה על ידי שלוחי חב"ד במקום, נאמר עוד כי השלוחים עובדים מסביב לשעון כדי לנחם את ההורים האבלים של ששת היהודים שנרצחו, כמו גם עידוד ותמיכה נפשית להורי התלמידים ולתלמידים שניצלו. "הלבבות שלנו קרועים והילדים שלנו מפחדים, אבל אנחנו אף פעם לא מאבדים את אמונתנו", נכתב. "הלילה נתאחד בתפילה ונעניק נחמה זה לזה, כאשר הקהילה שלנו מתחילה לעכל את אימת אירוע הירי אתמול, בבית הספר התיכון. 

"יותר מתמיד אנחנו צריכים כעת להתחבר לאלוקים ואחד עם השני", סיכמה ההודעה שקראה להמונים להתאחד בתפילה לזכר הנרצחים. 

הרב מנחם מענדל גוטניק, מנהל בית חב"ד בפארקלנד, סיפר כי הסצנה הקורעת לב הייתה הרגע שבו שמעו ההורים על התקרית, והתרכזו מחוץ לבית הספר בזמן שילדיהם היו בפנים. "לא הייתה להם שום דרך להציל אותם", הוא אומר. "יחד עם הרב יהושע ביסטון מיהרתי לבית הספר כדי לתת תמיכה לכל מי שיכולנו. בבית הספר יש לפחות 40% יהודים, אז אנחנו מכירים רבים מהתלמידים ומהוריהם. עברנו מהורה להורה וניסינו להציע כמה שיותר נחמה. עזרנו לומר תהילים, ולהתפלל לשלום התלמידים והסגל בבית הספר".

תגיות:ברכהיהודיםהגומלטבחפלורידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה