שו"ת התניא

שו"ת התניא: למה צריך לחכות לעולם הבא?

כשמדברים אתי על השכר שאקבל על המצוות בעולם הבא אני מאבד עניין. מעדיף תמיד לחיות את הרגע, ליהנות כשאני יכול. מה ההיגיון להקריב עכשיו בשביל ליהנות רק בעתיד?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שכר על מצוות מקבלים באמת בעולם הבא, אבל זה לא אומר שום דבר לגבי חיים נטולי הנאה בעולם הזה. אם תשאל אותי, ההנאה הגדולה ביותר היא הסיפוק שמרגישים כתוצאה מהישג משמעותי. מהבחינה הזו, קיום המצוות בעולם הזה משיג - כאן ועכשיו - דברים שמגמדים לגמרי את השכר שנקבל עליהן בעולם הבא.

ההנאה הגדולה ביותר שאפשר לחשוב עליה היא החיבור הישיר לקב"ה. בעניין הזה התניא מסביר משהו שהופך לנו את המחשבה הרגילה: העולם הבא הוא אמנם עולם קדוש ורוחני של נשמות שנהנות מזיו השכינה, אבל הוא לא המקום שבו אפשר להגיע לחיבור הכי קרוב וישיר לה' בכבודו ובעצמו. זיו השכינה זה כמו לראות את הקב"ה דרך משהו אחר, אבל להתחבר לה' זה כמו לחבק אותו בעצמו.

דיברנו קודם על מצוות מעשיות? אז כאן ההבדל. בעולם הזה אנחנו חיים בתוך גוף, מה שהופך אותנו לעיוורים וחרשים ואילמים ביחס לנשמות המשוחררות שבעולם הבא. הן נהנות מזיו השכינה בדרך שאנחנו לא יכולים להתחיל לדמיין. אבל רק הגוף מאפשר לנו לקיים מצוות מעשיות, ורק במצוות מעשיות הקב"ה מתלבש בעצמו. ואם נצליח לחוש בכך, זאת תהיה גם ההנאה הכי גדולה שאפשר לחוות.

מתוך הספר תניא לאנשים כמוני וכמוך - מאת הרב אליעזר שם-טוב ודובי ליברמן

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים