חדשות בארץ

הקץ לאגרה: בקרוב תשלמו על חידוש רישיון הנהיגה פעם בחיים

שר התחבורה ישראל כץ יחתום על תקנה חדשה שתקל על הנהגים, במסגרתה לא תהיה חובת החזקת רישיון הנהיגה והרכב ברכב והקנס יבוטל. בנוסף, תשלמו 510 שקלים על חידוש רישיון עד גיל 70, במקום 440 שקלים פעם בעשור

  • ל' שבט התשע"ח
שר התחבורה, ישראל כץ (צילום: פלאש 90)שר התחבורה, ישראל כץ (צילום: פלאש 90)
אא

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, יחתום בתוך חודש על תקנה חדשה שתקל על הנהגים. על פי התקנה, הנהגים לא יצרכו להחזיק ברישיון נהיגה וברישיון רכב בעת הנהיגה, כך שהקנס בגובה 100 שקלים על אי החזקת רישיון בעת הנהיגה יבוטל. אבל זה לא השינוי המשמעותי. כץ יכריז גם על הפחתת האגרה על חידוש רישיון נהיגה, שיהיה תקף עד גיל 70 בתשלום חד פעמי של 510 שקלים, כך שהנהגים לא יצטרכו לשלם 440 שקלים פעם בעשר שנים. 

במהדורה המרכזית פורסם כי מדובר במהלך מהפכני במערך שירותי הרישוי שיצמצם גם את הביורוקרטיה. עוד נכתב כי לפי התקנה החדשה הנהג יחויב להצטייד בתעודת זהות או בדרכון בכל נסיעה כתחליף משום שתעודת הזהות הביומטרית מאפשרת זיהוי מדויק של הנהג. יחד עם זאת, התקנה לגבי החזקת תעודות ביטוח החובה של הרכב תישאר בתוקף והיא תשמש את הנהג במקרה של תאונת דרכים והחלפת פרטים. כמו כן, לא יחול שינוי בתנאים מיוחדים לנהג. הקנס על נהיגה ללא רישיון נהיגה אינו גבוה, אך הנהגים נדרשים כיום לגשת לתחנת המשטרה ולהציג רישיון תקף תוך 24 שעות. 

כץ מסר בתגובה לכתבה: "אנחנו עושים בדיוק מה שמקובל ברוב המדינות המתקדמות בעולם - לחסוך לציבור את הצורך להגיע למשרדי הרישוי ולפנות מאות אלפים כל השנה מאגרה. מי שמגיע יוכל לעשות את זה בצורה הרבה יותר מהירה ונוחה".

תגיות:רישיוןנהיגהחידוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה