חדשות כלכלה

בקרוב: מכירת מוצר עם הסיומת 99 אגורות תיחשב לעבירה פלילית

שמונה שנים אחרי שהמטבע של אגורה אחת יצא מהמחזור, ממשיכות רשתות השיווק להטעות את הצרכנים. ועדת הכלכלה החלה לקדם הצעת חוק שמונעת את ההטעיה וגוזרת קנס של עד 22 אלף שקל על החברות

  • ל' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קניתם לאחרונה מוצר עם הסיומת 99 אגורות והרגשתם שהטעו אתכם? ייתכן שבקרוב מאוד התופעה הזאת תיעלם מהמדפים. ועדת הכלכלה בכנסת החלה לקדם הצעת חוק שמטרתו לצמצם את תופעת פיתוי הצרכנים לקנות מוצר באמצעות הצגתו כזול יותר על ידי שימוש מטעה במחיר. בועדה סבורים כי הצגת מחיר של מוצר זול יותר באגורה אחת, עשוי להטעות את הצרכן שסבור שהמחיר זול בהרבה.

מי שיזמו את הצעת החוק הם קבוצת ח"כים בראשות חיליק בר מהמחנה הציוני. על פי ההצעה, על העוברים על החוק יוטל עונש פלילי וקנס כבד של 7,000 שקל ליחיד או של 22 אלף של במידה ומדובר בתאגיד. ההחלטה לשנות את החוק נובעת מהעובדה שהעוסק אינו מסוגל להחזיר לצרכן עודף של אגורה אחת, וזאת משום שהמטבע הוצא מחוץ למחזור כבר לפני שמונה שנים על ידי בנק ישראל. גם מטבע של חמש אגורות הוצא מהמחזור. כך קרה שהעוסקים מעגלים את הסכום כלפי מעלה, כשמחירים שהיו נקובים עד 5 אגורות עוגלו לטובת הצרכן, ולהפך. 

במהלך הדיון היום אמר בר כי צרכנים רבים מדווחים על הטעיה במחיר וטוענים כי גובים מהם מחיר גבוה מהנקוב ובכך יוצרים מצג שווא של מחיר זול יותר. לאחר מחלוקות רבות בעניין, וההבנה כי חלק מבעלי רשתות השיווק יתנגדו למהלך, הוועדה אישרה את ההצעה לקריאה ראשונה. היו"ר ח"כ איתן כבל ביקש ממרכז המידע והמחקר לבצע סקר של היקף הפרת החוק הקיים ולבחון האם יש לרשות בעיות באכיפת החוק. 

תגיות:כלכלהקניותאגורות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה