סמארטפונים ואינטרנט

כנסו ובדקו: כמה קרינה יש בטלפון הנייד שלכם?

רשות ההגנה מקרינה בגרמניה פרסמה נתונים לגבי הטלפונים הסלולריים שלנו. מהו המכשיר בעל רמת הקרינה הנמוכה והגבוהה ביותר, מיהי החברה שממוקמת גבוה ברשימה וכמה זה מסוכן לגוף שלנו? הנתונים בפנים

  • ל' שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רשות ההגנה מקרינה בגרמניה פרסמה באתר שלה את מדרג המכשירים שפולטים הכי הרבה קרינה. באתר פורסם דירוג של מעל 3,000 סוגי מכשירים לפי שני מדדים: מדד קרינה באוזן בעת שיחה ומדד קרינה בגוף בעת החזקת במכשיר ביד או בכיס. יש לציין כי כיום לא קיימת עדיין המלצה חד משמעית מטעם מערכת הבריאות העולמית לגבי איסור שימוש בטלפון הנייד או קשר ברור בין הקרינה הנפלטת ממנו לבין רמת תחלואה, אך הנתונים הללו משמשים בעיקר על מנת לנקוט בזהירות וכדי להמליץ באילו טלפונים כדאי להשתמש מבחינת רמת הקרינה שלו.

היצרניות הסיניות מככבות בראש הרשימה. הטלפון ONEPLUS 5T הוא הטלפון שפולט את הקרינה החזקה ביותר, 1.68 וואט לקילוגרם, נתון שהוא עדיין נמוך מהתקן. במקום נמצא מכשיר וואוואי מייט 9 עם 1.64, בשלישי נוקיה LUMIA630 המוכר. אייפון 7 נמצא במקום העשירי עם קרינה של 1.38. בכלל, מתוך תשעת המקומות הראשונים תופסים מכשירי חברת וואווי מקום נכבד. ששה מהם כלולים ברשימה הזאת. כך למשל, וואווי P9 או P9 plus מדורגים במקום השישי והרביעי בהתאמה. אייפון 7 פלוס נמצא במקום ה-15 ופולט 1.24 וואט לקילוגרם. כמה מכיל הטלפון LG G4 שרבים מאיתנו עושים בו שימוש? 0.62 וואט לקילוגרם בלבד. LG G5 מכיל 0.74 וואט ו-LG G6 מכיל 0.39 בלבד, הרבה פחות מכולם. ומה לגבי הטלפונים של סמסונג? ובכן, סמסונג גלאקסי A7 מכיל 0.41 וואט. סמסונג גלאקסי NOTE 8 מכיל 0.7.

יש לציין כי לפי המידע הקיים היום הקרינה בטלפונים הסלולריים אינה קרינה מייננת, וזה גם מה שכתוב על האריזה. האם בכל זאת יש ממה לדאוג? לאחרונה פרסמנו כי באגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות פרסמו את הנתונים המעודכנים בישראל לקראת יום הסרטן הבינלאומי, אך מהם עולה כי בניגוד למחקרים מסוימים אין עדות לעלייה בתחלואה בגידולי מח בשני העשורים האחרונים, בה עלה שיעור המשתמשים בנייד.

אם הטלפון הסלולרי שלכם לא נמצא ברשימה שפרסמנו, תוכלו למצוא את הנתונים כאן:

תגיות:סמארטפוניםקרינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה