חדשות בריאות

משתמשים במתקן לייבוש ידיים? כדאי שתחשבו פעמיים

המדענית ניקול וורד ערכה ניסוי בו בדקה עד כמה המתקנים לייבוש ידיים המותקנים במקומות ציבוריים היגיינים עבור המשתמש, והזדעזעה לגלות את הממצאים

  • כ"ט שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המדענית ניקול וורד ערכה ניסוי בו בדקה עד כמה המתקנים לייבוש ידיים המותקנים במקומות  ציבוריים היגיינים עבור המשתמש, והזדעזעה לגלות את הממצאים.

וורד, המדענית מקליפורניה, סיפרה על הממצאים בפוסט שזכה למאות שיתופים: "אתם מוכנים לקבל את הידיעה שתסעיר לכם את הראש", פתחה את דבריה.

וורד דגמה במשך 3 דקות את האוויר שיצא מהמייבש לתוך צלחת, ואותה העבירה למעבדה למשך 48 שעות. כאשר החוקרת הצעירה שבה לקבלת תוצאות התרבית, הזדעזעה למצוא מושבות של מאות חיידקים ופטריות.

"זה מה שגדל בצלוחית הפטרי לאחר כמה ימים", שיתפה המדענית בפוסט. וורד הסבירה כי זנים של חיידקים ופטריות צמחו בצלחת הפטרי, ואלו, מסתבר, מגיעים גם לידיים של מי שמשתמש במכשיר, וסיכמה: "לעולם אל תייבשו את הידיים שלכם במייבשי הידיים האלה".

"השתמשתי במייבש ידיים כל כך הרבה פעמים, אבל מעכשיו אנער את הידיים באוויר. מייבשי האוויר מזוהמים ביותר, ובהם אתם מייבשים את ידיכם. אי אפשר לתאר מה שנמצא שם עד שדוגמים אותו במעבדה".

החברה מיהרה להגיב: "הופתענו מהתוצאות, אך דרך הבדיקה אינה ברורה. מחקרים אקדמיים הוכיחו כי מייבשי הידיים שלנו אמינים והיגיינים, ולא בכדי נמצאים גם בבתי חולים ובעסקים רבים ברחבי העולם".

רופאה בשם ג'ניפר וויידר נשמעה מודאגת. "שירותים ציבוריים מלאים בחיידקים, וזה לא מפתיע שגם מייבשי ידיים יכולים להפיץ בקטריות וחיידקים אחרים", אמרה, "מספר מחקרים הפריכו את הטענה שמייבשי ידיים מפיצים חיידקים, אבל אני חושבת שניסוי צלחת הפטרי די משכנע".

מצד שני, לפני שמפסיקים להשתמש לחלוטין במייבשי ידיים, המיקרו ביולוג מארק מרטין, מרגיע:  "יש מיקרובים על העור, וזה לא עוצר אותנו מלהחזיק ידיים עם אנשים. אנחנו שוחים בים של מיקרובים כל הזמן, וזה בסדר".

תגיות:מחקרמתקן ייבוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה