חדשות בארץ

כחלון: "רק היועמ"ש יחליט לגבי כתב אישום"; פיגוע סוכל בשומרון

שר האוצר התייחס הלילה לפרסום ההמלצות נגד נתניהו, בפעם הרביעית בתוך חודשיים סוכל פיגוע סמוך לבית המשפט הצבאי, ובלבנון מוצאים זמן לאיים על ישראל. כל מה שצריך לדעת

כחלון ונתניהו (צילום: פלאש 90)כחלון ונתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

כחלון מגיב להמלצות נגד נתניהו: שר האוצר משה כחלון הגיב לפרסום המלצות המשטרה נגד בנימין נתניהו. "אני ער לרחשי הציבור, מימין ומשמאל, בנוגע להמלצות המשטרה סביב חקירות ראש הממשלה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "החוק קובע כי רק היועץ המשפטי לממשלה רשאי לקבל החלטות בעניין הגשה או אי הגשה של כתב אישום. עד אז אמשיך להוביל ולנווט את הכלכלה הישראלית לרווחת כלל אזרחי ישראל".

עוד פיגוע סוכל בשומרון: בפעם הרביעית בתוך כחודשיים בלבד סוכל פיגוע נוסף בסמוך לבית המשפט הצבאי בשומרון. פלסטיני החביא מטען הדומה לצינור בבגדיו ממש בכניסה לבית המשפט בחטמ"ר מנשה. הכניסה לבית המשפט נחסמה וחבלן נקרא למקום. רק לפני שבוע נעצר תושב ג'נין בכניסה לבית המשפט הצבאי בשומרון הסמוך לכפר סאלם, לאחר שהתגלה מטען צינור שהחביא בבגדיו. הוא נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

דובר צה"ל מסר בתגובה: דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר אתמול (שלישי) בכנס שלטון מקומי בגני התערוכה בתל אביב כי לאזרחים שהמשיכו את חיי היומיום שלהם כסדרם בזמן המתיחות בגבול הצפון בשבת "מגיע צל"ש". מנליס ציין כי: "העורף הישראלי הרבה יותר חסון וחסין ממה שנדמה. העליונות של צה"ל במזרח התיכון היא מוחלטת, אז האויב מנסה לבחון את המוכנות שלנו בעורף".

 

חוץ

ממה חוששת איראן? מלטאות: בכיר איראני שעמד בעבר בראש הכוחות החמושים טוען כי מרגלים השתמשו בלטאות, "שמשכו גלים אטומיים", כדי לרגל אחרי תכנית הגרעין האיראנית. היועץ הצבאי הבכיר הוא חסן פירוזבאדי, שעובד בכפוף למנהיג עלי חמינאי. "המערב משתמש בדרך כלל בפעילי סביבה, בתיירים ובמדענים, למטרות ריגול. לפני כמה שנים הגיעו אנשים לאיראן כדי לאסוף סיוע לפלסטין. החשד שלנו עלה בעקבות המסלול שהם בחרו", אמר. "באמתחתם נמצאו שלל זוחלים מדבריים כמו לטאות וזיקיות. גילינו שהעור של החיות מושך גלים אטומיים ושהם היו מרגלי גרעין".

גנרל מצבא לבנון מאיים ש"ישראל תופתע": דובר כוח האו"ם בלבנון (יוניפי"ל) התייחס אתמול בראיון בטורקיה לחומה שבונה ישראל סמוך ללבנון. "ישראל פועלת מדרום ל'קו הכחול' באזורים שאינם רגישים", אמר. שגריר ישראל לשעבר בקנדה אלן בייקר אמר כי ישראל "בונה את החומה בגבול לאחר שהבינה כי חיזבאללה מבקש לכבוש כפרים וערים בישראל במקרה של עימות בין המדינות". מנגד, גנרל בדימוס איסעם ג'אבר מצבא לבנון איים כי "ביירות תפעל גם באמצעים דיפלומטים וגם באמצעים צבאיים נגד התוקפנות הישראלית. יש לי ביטחון מלא שהצד התוקפן יופתע מאוד, כי הוא חשב שהמלחמה הזאת, מלחמת ההתשה שסוריה נחשפת אליה, לא מאפשרת לה להתמודד עם התקפות". עוד הוסיף במסיבת העיתונאים כי: "אינשאללה, הם ייתקלו בעוד הפתעות כשהם ינסו לתקוף את סוריה".

מה מאחד את ארצות צפון אפריקה? צלחת הקוסקוס עשויה לחזק את היחסים בין ארצות צפון אפריקה, כך לפחות דווח בעקבות פניה משותפת של מדינות האזור לאונסק"ו, כדי לקבל הכרה עולמית במאכל המסורתי. במרוקו, אלג'יריה, תוניסיה ולוב נחשב המאכל לפופולרי מאוד. עכשיו ינסו המדינות לשים את המחלוקות מאחור כדי להוסיף את המאכל לרשימת "מורשת תרבותית בלתי מוחשית" של אונסק"ו.

 

מזג האוויר

היום: מעונן חלקית עד מעונן עם עליה בטמפרטורות שתהיינה גבוהות מהרגיל לעונה. בשעות הבוקר ייתכן גשם קל. בצפון ייתכן אובך.

חמישי: מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

שישי: מעונן חלקית, ייתכן גשם מקומי בעיקר בדרום. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בצפון.

שבת: גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים ברוב הארץ. ירידה ניכרת בטמפרטורות שתהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. חשש לשיטפונות ושלג בחרמון.

תגיות:כותרות ב-60 שניותמשה כחלוןשומרון"כל רומש על האדמה" פירוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה