חדשות בארץ

ליברמן בהתייחסות ראשונה: "זה לא הזמן לנבוח, אלא לנשוך"

שר הביטחון דיבר לראשונה על האירועים בצפון בסוף השבוע והבהיר: "הקשר עם רוסיה יעיל, אבל אין לנו שום מגבלות. נגיב על כל פרובוקציה". הנשק שנגנב בג'נין הוחזר הלילה, ליברמן החמיא לשוטרים הפלסטינים

  • כ"ח שבט התשע"ח
ליברמן בקריית שמונה, היום (צילום: פלאש 90)ליברמן בקריית שמונה, היום (צילום: פלאש 90)
אא

שר הביטחון אביגדור ליברמן לא דיבר עד כה על המתיחות בגבול הצפון ועל תקיפת צה"ל בסוריה. הבוקר, בסיור שערך בצפון, התייחס שר הביטחון לאירועי השבת האחרונה. "השתדלתי לא לדבר בימים האחרונים. אני לא חושב שזה הזמן לדבר, אלא לעשות", אמר ליברמן. "אני מנסה להתמקד בעשייה. אנחנו עסוקים בעשייה נחושה ואחראית". שר הביטחון שנפגש עם ראש עיריית קריית שמונה נשאל על בקשת פוטין להימנע ממתיחות נוספת בצפון. "אין לנו מגבלות. אנחנו לא מקבלים שום מגבלות", ענה. "פעלנו בנחישות ולכל צעד שאנחנו עושים, קודמת עבודה רבה. הכל צריך להיעשות באופן מדויק, מתוכנן ומחושב. נגיב על כל פרובוקציה. נמשיך להגן על האינטרסים הביטחוניים החיוניים שלנו. אם לעשות פרפראזה על הפתגם הידוע, 'זה לא הזמן לנבוח, זה הזמן לנשוך', אז אנחנו ננשך חזק. אני מקווה שלא נצטרך לעשות את זה".

"הקשר עם רוסיה הוא קשר שמוכיח את עצמו. קשר יעיל", המשיך שר הביטחון. "גם כשאנחנו לא מסכימים, עצם העובדה שיש דיאלוג פתוח וכנה מונע חיכוכים מיותרים. לכל צד יש אינטרסים משלו, כל צד רואה את התמונה אחרת. בשנים של מלחמת אזרחים בסוריה הצלחנו להימנע מחיכוך ישיר וזה גם הישג בפני עצמו". על ההשתלטות האיראנית בסוריה אמר: "אנחנו נדבר פחות ונעשה מה שצריך. אנחנו לא פרשנים, אלא אחראים על עשייה". 

לסיום, ליברמן התייחס גם לתפקוד של ארצות הברית בסוריה ובלבנון. "ארצות הברית פועלת לפי האינטרסים שלה, אבל זו בעלת הברית הכי חשובה ואסטרטגית שלנו", אמר. "ראינו גם לאחר הפעולה לפני כשלושה ימים שארה"ב התייצבה בגלוי ונתנה גב למדינת ישראל, ואנחנו מודים לה על כך. קטונתי מלתת להם עצות".

מוקדם יותר התייחס ליברמן לעובדה שהכוחות הפלשתינים החזירו במהלך הלילה את נשק ה-M16 שנגנב מהחיילת במהלך ניסיון הלינץ' בג'נין אמש. "העובדה שהנשק הוחזר, אומרת משהו על התיאום בשטח", אמר. "החיילים עברו אירוע לא פשוט, אבל בסופו של דבר הם בחיים. מגיעה מילה טובה גם לשוטרים הפלשתינים. גם הם מבינים ששיתוף הפעולה הוא אינטרס הדדי".

תגיות:רוסיהשר הביטחוןאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה