חדשות בארץ

בקרוב בפקולטה לרפואה? הכנסת אישרה את "חוק אוניברסיטת אריאל"

אושרה החלת החוק הישראלי על המוסדות האקדמיים ביו"ש. החוק יכפיף את האוניברסיטה למועצה להשכלה גבוהה ובכך תיסלל האפשרות לפתוח פקולטה לרפואה

  • כ"ח שבט התשע"ח
אוניברסיטת אריאל (צילום ארכיון: פלאש 90)אוניברסיטת אריאל (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החלת החוק הישראלי על המוסדות האקדמיים ביהודה ושומרון. החוק מבטל את המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון ומכפיף את המוסדות האקדמיים הישראליים בשטחים למועצה להשכלה גבוהה. החוק, אותו יזמו ח"כ שולי מועלם רפאלי ויעקב מרגי, אושר ברוב של 56 תומכים מול 35 מתנגדים. המשמעות היא פשוטה: אוניברסיטת אריאל תהיה כפופה למועצה להשכלה גבוהה וכך תוכל לפתוח פקולטה לרפואה.

"מטרת הצעת החוק שיזמנו היא להביא לכך שכל מוסדות ההשכלה הגבוהה הפועלים כיום, בין בשטח מדינת ישראל ובין באזור יהודה ושומרון, יהיו נתונים לפיקוחה של המועצה להשכלה גבוהה", אמר ח"כ מרגי. "עד כה המוסדות הישראלים באזור היו נתונים לפיקוחה של המועצה להשכלה גבוהה (יהודה והשומרון), שסמכויותיה מעוגנות בתחיקת הביטחון של מפקד כוחות צה״ל באזור, והכפפת כלל המוסדות, כמוצע, לסמכותה של המועצה להשכלה גבוהה הפועלת מכוח החוק תיצור אחידות בכללים ובאמות המידה החלים על המוסדות".

בדברי ההסבר להצעת החוק שעברה נכתב כי "הכפילות הנובעת מקיומן של שתי המועצות להשכלה גבוהה, שכל אחת מהן פועלת במרחב נורמטיבי ובגזרה גיאוגרפית משלה, יוצרת קשיים לא מבוטלים הפוגמים ביעילות אסדרת תחום ההשכלה הגבוהה של אזרחי המדינה. הם שוללים יכולת להסדיר את התחום באמצעות הוראות הנסמכות על מדיניות אחידה וראייה משותפת. מטרת החוק המוצע היא להרחיב את תחום תחולתו של חוק המל"ג לעבר אזור יהודה והשומרון ובכך לאפשר לרשויות הישראליות המוסמכות להסדיר את תחום ההשכלה הגבוהה בכללותו".

תגיות:אוניברסיטת אריאלרפואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה