חדשות בארץ

ריבלין: "נתניהו לא חבר שלי. יש מחלוקת עם מי שחושב שאני לא בימין"

נשיא המדינה סיפק ציטוטים מעניינים במהלך כנס ירושלים, כשהתייחס לחקירות נתניהו ולשמועות בדבר נטיותיו הפוליטיות: "כל חיי הייתי בצד הנכון. באנגלית - 'רייט'". על רוה"מ: "אגיד את דעתי בעוד שלוש וחצי שנים"

  • כ"ז שבט התשע"ח
ריבלין ונתניהו (צילום: פלאש 90)ריבלין ונתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

"נתניהו הוא ראש הממשלה ואני נשיא המדינה. הוא ממלא את תפקידו ואני את תפקידי. כנראה שהוא לא חבר שלי. בכל מקרה, לפני שאסע לאיזה שהוא מקום בעולם, לרוסיה או לכל מדינה אחרת, תמיד אתייעץ עמו". כך אמר הבוקר נשיא המדינה ראובן ריבלין במהלך כנס ירושלים. 

בכנס עצמו התייחס ריבלין למספר נושאים בוערים. אחד מהם הוא הראיון שהעניק מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לאילנה דיין בתכנית "עובדה", זאת רגע לפני פרסום ההמלצות בחקירות נתניהו. ריבלין אמר כי לדעתו מינויו אלשיך ראוי ואמר כי נתניהו הוא אחראי למינוי הזה. עוד הוסיף: "אגיד את דעתי אגיד בעוד שלוש וחצי שנים, אבל בעבר פוליטיקאים בכירים אמרו את דעתם לגבי כתב אישום ודעתי הושפעה מהם. שלטון החוק הוא נשמת אפה של כל חברה. כאשר הובאו ידיעות כאילו נפל רבב במעשיי הציבוריים, חובת המשטרה לחקור ועל זה אין ולא היו לי טענות. להערכתי כעבור עשרים דקות הבינו החוקרים שאין כל דבר בכך. כעסתי וביקרתי את הפרקליטות שעיכבה את ההחלטה בתיק במשך שלוש וחצי שנים".

על השמועות בדבר נטיותיו הפוליטיות אמר: "אני יודע שיש מחלוקת עם אותם אלה שחושבים שאני לא בימין, אבל ימין זו דמוקרטיה הרבה יותר מכל דבר אחר. כל חיי הייתי בצד הנכון, באנגלית - 'רייט'. תמיד עמדתי על עקרונותיי, שפעמים רבות היו נתונות בוויכוח גם בתוך הימין. אני מאמין שכנשיא, לאחר שנבחרתי, עליי להבהיר שאין סתירה בין היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית לבין היותה דמוקרטית"", הוסיף ריבלין. "לא שיניתי את דעתי ואני מקפיד לחזור על זה שוב ושוב. אנחנו הופכים להיות כאלה שמאמינים רק באמונתנו ולא יודעים בכלל מה האמונה של הצד השני".

לסיכום אמר ריבלין: "ייתכן שאנשים חושבים שאני נבחרתי כדי לספק עבורם את מה שהם רוצים אבל אני נבחרתי על ידי הכנסת שבה יש יהודים וערבים, ימנים ושמאליים, ועליי להבטיח שכולנו נדבר ונידבר, ועלינו לדעת שיש אנשים שלא חושבים כמוני ותמיד היה לי ברור שאין הכרח שמי שלא חושב כמוני הוא נגדי".

תגיות:ראובן ריבליןביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה