חדשות בארץ

טייס האפאצ’י מדבר לראשונה: "הטייסת הוזנקה למשימה. היא ערוכה ומוכנה לכל"

אחרי היירוט המוצלח של המל"ט האיראני, בצה"ל מתגאים בהישג. סגן אלוף ל', מפקד טייסת 113 וטייס המסוק: "זיהיתי שמדובר במל"ט וכשהוא חצה את הגבול הפלנו אותו". מומחים: מזכיר מאוד את המל"ט האמריקני RQ-170

  • כ"ו שבט התשע"ח
סגן-אלוף ל’, מפקד טייסת האפאצ’י שיירט את המל"ט (צילום: דובר צה"ל)סגן-אלוף ל’, מפקד טייסת האפאצ’י שיירט את המל"ט (צילום: דובר צה"ל)
אא

"הטייסת הוזנקה למשימת הגנת שמי המדינה. זיהינו שמדובר במל"ט איראני וכשהוא חצה את הגבול הפלנו אותו בשטח מדינת ישראל. הטייסת ערוכה ומוכנה לכל מה שיוטל עליה". כך אמר הבוקר סגן-אלוף ל', מפקד טייסת 113 ("הצרעה") וטייס מסוק האפאצ'י שיירט את המל"ט האיראני שחדר לשטח ישראל. ההתבטאות של ל' אינה מובנית מאליה. בחיל האוויר לא מאפשרים לבכירים לדבר על מבצעים סודיים, אך ההתבטאות הפעם באה כדי לפזר ערפל ואולי גם להעביר מסר לאיראנים.

מומחים קבעו כי המל"ט מזכיר מאוד את המל"ט האמריקני RQ-170 - בעל יכולת חמקנית ומנוע סילון, שנפל בידי אירן ב-2011. מדובר במל"ט שנמצא בשימוש צבא ארצות הברית למטרות סיור ואיסוף מודיעין. אחרי שארצות הברית ביקשה להשיב אותה אליה ונענתה בשלילה, הוא הוצג באוקטובר 2016 על ידי משמרות המהפכה האיראניים, שטענו אז כי הצליחו לייצר העתק שלו. כעת, בצה"ל מתגאים ביירוט המל"ט בבקעת הירדן ולא מעבר לגבול ומכנים אותו כהישג טכנולוגי.

המל"ט שהה בישראל כדקה וחצי. הוא חצה את הגבול דרך ירדן, אך טייס המסוק הצליח ליירט אותו. האפאצ'י נבחר ככלי היירוט המרכזי משום שהוא טס במהירות דומה למל"ט. "הבחירה באפאצ'י לא הייתה מקרית", אמר ראש מטה חיל האוויר תת אלוף תומר בר. "זו הפעם הראשונה שמל"ט איראני חצה לישראל, והוא בידינו". כזכור, אתמול תקף צה"ל בתגובה לירי את מרכז השליטה והבקרה של חיל האוויר הסורי T4. על פי הערכות של גורמים במערכת הביטחון, חיילים איראנים נהרגו בתקיפה משום שהיו בקרון השליטה שהפעיל את המל"ט. כאשר אש נפתחה לעבר הטייסים, הם נטשו את המטוס מסוג F16 שככל הנראה נפגע מהירי והתרסק בשטח ישראל. כעת מצבם יציב. אחד מהטייסים צפוי לשוב היום לביתו, והשני מתאושש

תגיות:טייסאירןמסוקאפאצ'י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה